מחלוקת בתיקי ההשקעות ב"גלובס": טבע שווה קניה או מכירה?

נמצאת בראש רשימת המניות הנרכשות ביותר ובראש רשימת המניות הנמכרות ביותר ■ סקירה שבועית של המגמות והשינויים בקרב עשרות אלפי תיקי ההשקעות הוירטואלים ב"גלובס"

הבורסה בת"א סיכמה אתמול שבוע סוער במיוחד, ולאחר שנגעה בשיא ההיסטורי של 1,237.85 נקודות, התממשו הרווחים בנעילה שלילית כאשר מאבד מדד ת"א 25 בסיכום שבועי 1.7% מערכו.

אין ספק כי את גל העליות האחרון הזינו המניות הכבדות בת"א 25 והן אלו שגם סחפו את הבורסה לנעילה שלילית. האם מגשימה עצמה נבואת הזעם ואכן אנו עומדים בפתחו של תיקון לאחר גל העליות שחוותה הבורסה? או שמא זהו הזמן להיכנס או להגדיל את האחזקות?

הדעות חלוקות והדבר ניכר גם בקרב עשרות אלפי תיקי ההשקעות הוירטואלים המנוהלים ב"גלובס", קחו למשל את מניית טבע , זו נמצאת בראש רשימת המניות הנרכשות ביותר ובראש רשימת המניות הנמכרות ביותר. שווה קניה או מכירה? האם נגעה כבר בשיא? או שמא ההודעה על רכישת רציופארם יכולה לדחוף אותה עוד למעלה?

בהמשך רשימת המניות הנרכשות ביותר נמצאת במקום השני כי"ל , נציין כי אתמול רשמה ירידה של 1.4% וסיכמה את המחזור השני בגודלו בבורסה לאחר טבע, מבחינה זו נראה כי מנהלי התיקים מאמינים במניה ובחרו להגדיל את האחזקה בה. במקומות הבאים נמצאות לפי הסדר הבא מניות בזק , אפריקה ולאומי .

ברשימת המניות הנמכרות ביותר נמצאת במקום השני הוט אשר מתמהמהת עם אישור עסקת רכשית מירס. במקומות הבאים נמצאות לפי הסדר הבא מניות די מדיקל , אורמת , שדיווחה רק אתמול על התקדמות בפרויקט לייצור חשמל באינדונזיה ובתגובה לכך טיפסה ב-3.4%, את החמישיה נועלת מניית בזק .

[לטבלת הדירוגים]

טבלאות דירוגי המניות של "גלובס" מתבססות על פעולות קניה ומכירה של עשרות אלפי מנהלי תיקים וירטואלים באתר, ובשל כך אין לראות בהן כל המלצה שהיא, אלא מטרתן היא אחת - לשקף את הפעילות הפיננסית הוירטואלית שמאפשרת פלטפורמה זו ב"גלובס".

[לפתיחת תיק השקעות]