פרשת הולילנד: עו"ד מסר ושאר החשודים יישארו בשלב זה במעצר

בית המשפט דחה היום את העררים שהגישו החשודים בפרשת הולילנד על מעצרם לצורך המשך החקירה בפרשה ■ סניגורו של עו"ד אורי מסר: ‏"למרשי אין שום קשר לפרשת הולילנד, שבה הוא מוצג כחשוד עיקרי"

סגן נשיא בית המשפט המחוזי במחוז מרכז, השופט אברהם טל, דחה היום (ה') את העררים שהגישו החשודים בפרשת הולילנד, ובהם עו"ד אורי מסר, על מעצרם לצורך המשך החקירה בפרשה.

‏"למרשי אין שום קשר לפרשת הולילנד, שבה הוא מוצג כחשוד עיקרי", טען היום עו"ד שמעון דולן, המייצג את עו"ד אורי מסר בערר על הארכת מעצרו ב-6 ימים במסגרת הפרשה המתוקשרת.

כאשר נציג המשטרה נעמד על מנת לענות לטענתו של דולן, התפרץ לעברו עו"ד מסר ואמר: "שיעמוד עכשיו ויוכיח שאני קשור לפרשת הולילנד".

בהמשך טען דולן כי "המשטרה הציגה את פרשת הולילנד כפרשה מרכזית ואת עו"ד מסר כאדם העיקרי בפרשה זו. זה מוקד העניין, זה מה שראינו בכותרות העיתונים. אני מזמין את בית המשפט לבדוק האם לעו"ד מסר יש קשר לפרשה הגדולה המתוארת. נציג המשטרה מתייחס לפרשת צוק מנרה ולחברת הזורע בכל הקשור למסר, אנחנו לא ראינו שום התייחסות לפרויקט הולילנד. זה זועק בהיעדרו שעו"ד מסר לא נמצא בכל ההתייחסויות לפרשה שרואים אותה כגדולה".

עו"ד דולן טען בנוסף כי רק במסמך אחד שקשור לפרשת הולילנד מייחסים למרשו קשר, אך לטענתו מדובר במסמך משנת 1999, שעל כל מה שקשור בו בכל מקרה חלה התיישנות.

"לולא הפרשה הגדולה, שלאורי מסר אין קשר אליה, הוא לא היה נעצר", סיכם עו"ד דולן.

עו"ד גיל פרידמן, המייצג את אלי חסון, טען כי בתיק כמו התיק הזה אין שום סיבה להשאיר את החשודים בעצר. לדבריו, "תיקים מסוג זה מתנהלים כאשר האנשים יושבים בבית. למה להשאיר רואה חשבון ושני עורכי דין במעצר?".

עו"ד גיורא אדרת, המייצג את הלל צ'רני, טען כי אין חשש אמיתי לשיבוש הליכי חקירה המצדיק מעצר, כיוון ש"חרב החקירה היתה מונפת מעל לראשו של צ'רני הרבה לפני שהחלה".

לדבריו, המתלונן בפרשה לא פנה למשטרה כחושף שחיתויות אלא לאחר שניסה לסחוט כסף מצ'רני ודרישות הסחטנות שלו נענו בשלילה במשך שנה ורבע.

"לו רצה מישהו לשבש חקירה עמדו לרשותו חודשים ארוכים לעשות זאת", טען עו"ד אדרת.

בית המשפט יצא להפסקה במהלכה עיין בחומר שהוגש לו, ולאחר מכן הודיע כי הוא דוחה את העררים שהגישו החשודים על מעצרם.

עו"ד שמעון דולן, פרקליטו של אורי מסר, מסר לאחר הדיון בבית המשפט היום כי "החלטת בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה מאשרת כי עד למועד הדיון בבית משפט השלום לא היה כל קשר לא לגיטימי בין עו"ד אורי מסר ובין פרשת הולילנד, וזאת לאחר שהתבצעה חקירה סמויה ממושכת בנושא. על-פי החלטת שופט בית המשפט המחוזי היום, המשטרה אספה ראיה שהשופט כינה ראיה עקיפה בלבד, הקושרת לכאורה בין עו"ד מסר ובין פרשת הולילנד.

"קשה שלא להשתחרר מהרושם שלאחר תקופה כה ארוכה, כאשר היה ברור כי לעו"ד מסר אין קשר לפרשה, 'חיפשה' המשטרה ראיה כלשהי כדי שתוכל להציגה בדיון בערר. בנסיבות אלה הדעת נותנת כי לולא הניסיון לקשור את עו"ד מסר לפרשת הולילנד, ובהתייחס לעובדה שלגבי נושאי החקירה האחרים הוא נחקר בעבר ותיקו נסגר - לא היה עו"ד מסר נעצר ולו ליום אחד".

כפי שהותר אתמול (ד') לפרסום, עו"ד אורי מסר ובכירים נוספים - בהם הלל צ'רני, מאיר רבין, אורי שטרית, אלי חסון ועמרם בניזרי - חשודים כי קידמו פרויקטי נדל"ן תמורת שוחד של עשרות מיליוני שקלים. החשדות, המתייחסים לפרויקט הולילנד בירושלים, פרויקט חירייה ופרויקט צוק מנרה, הם לעבירות של מתן ולקיחת שוחד, תיווך במתן שוחד, מירמה והפרת אמונים וקשירת קשר. השופט אברהם הימן מבית משפט השלום בראשון-לציון, שהסיר חלקית את צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה, אף ציין כי "מדובר באחת מפרשות השוחד החמורות בתולדות המדינה".

11
 11