עו"ד מיבי מוזר: "בלאו ממתין לאות מקם כדי להחזיר את המסמכים"

מוזר: "בלאו מבושש לשוב ארצה בשל הלחץ שמפעילה עליו המדינה; הוא מאוד מנסה להגיע להסדר כדי להחזיר את המסמכים. אם אכן ענת קם רוצה שהם יימסרו לשלטונות, אז הם יימסרו"

הפרשה שזכתה לכינוי "המדליפה במדים", שבמרכזה נאשמת העיתונאית ענת קם בריגול חמור, ממשיכה להסעיר את המדינה. מי שעשוי לסייע לקם לסיים את הפרשה הוא אורי בלאו, כתב "הארץ" שפירסם את התחקיר על סמך המסמכים שקיבל לכאורה מקם.

עו"ד מיבי מוזר, מצוות ההגנה של בלאו, מסביר כי מרשו ממתין לאות מצד קם כדי להחזיר את כל המסמכים שהיא מסרה לו על-פי החשד, וכי הוא מבושש לשוב ארצה בשל הלחץ שמפעילה עליו המדינה.

"אורי בלאו מאוד מנסה להגיע להסדר כדי להחזיר את המסמכים שנוגעים לנושא הזה. אם אכן ענת קם רוצה שהם יימסרו לשלטונות - אז הם יימסרו", אמר מוזר בראיון לערוץ החדשות. בהמשך השיחה סייג הפרקליט את הדברים, כדי להדגיש שקם עדיין לא הודתה כי היא המקור.

"הבנתי מפרקליטה שהם לא מודים במה שנאמר בעיתונות כאילו ענת מבקשת מבלאו להחזיר את המסמכים, ואני גם לא אומר שענת קם היא המקור, אבל אם היא תקרא לו להשיב את כל המסמכים שהיא מסרה לו, כפי שנכתב בעיתונים - אין בעיה".

מדינה דמוקרטית מפעילה לחץ על עיתונאי

לדברי פרקליטו של בלאו, המדינה מפעילה לחץ כבד על בלאו ודורשת ממנו למסור לידיה את כל ארכיון המסמכים שאגר במהלך 10 שנות עבודתו כעיתונאי. "זה דבר לא מקובל ללחוץ על עיתונאי לחשוף את המקורות שלו", אמר מוזר. "מאיימים עליו במעצר ובדברים נוספים עד להגשת כתב אישום".

"אני מקווה שהמדינה בסופו של דבר תבין את החשיבות של עיתונאי ששומר על חיסיון מקורותיו. מה הברירה שלו? מפעילים עליו לחץ, וברור שהוא רוצה לחזור למולדתו. הוא מיצה את חופשתו בעולם", הוסיף מוזר. "כמובן שהארכיון של המידע שאסף במשך 10 שנותיו כעיתונאי לא יוכל להימסר למדינה".

לשאלה האם קיים קשר ישיר בין בלאו לקם ענה הפרקליט: "אנחנו לא בקשר עם צוות ההגנה של ענת קם. לא צריך להתקיים קשר ישיר בין בלאו לענת קם, כדי שלא יעלה חשד לשיבוש עדויות או מהלך חקירה".

למרות זאת, עורך דינו של בלאו טוען כי כדי להגיע להסדר, צריך להיווצר קשר כדי להגיע להבנה בין הצדדים בפרשה. "כדי שהעיתונאי אורי בלאו ישוב לישראל, צריך להגיע להבנה של מה טוב למדינת ישראל", אמר מוזר. "אם חשוב למדינת ישראל שכל מה שנמסר על-ידי קם, אם אכן נמסר על-ידי ענת קם, והיא תאמר שהיא מסכימה שיימסר - המסמכים יועברו, ולא באמצעים של לחץ או איומים על העיתונאי, שלא עולה על הדעת שמשתמשים בהם במדינה חופשית".