פרשקובסקי קונה זכויות בנייה ממשפחת פרשקובסקי ב-41 מיליון שקל

חברת הנדל"ן רוכשת מעצמה ומקרובים של בעל השליטה זכויות ל-159 יחידות דיור בפרויקט "צמרת רחובות" ■ בשבוע הבא יצטרכו בעלי המניות לאשר את עסקת בעלי העניין

חברת פרשקובסקי מדווחת כי היא תרכוש זכויות בפרויקט "צמרת רחובות" לבניית 159 יחידות דיור בעיר, תמורת 41.2 מיליון שקל - מחיר המשקף 260 אלף שקל ליחידת דיור. חברת הנדל"ן נמצאת בשליטת ארנון פרשקובסקי, אשתו עדנה, וילדיהם שרון ויוסי.

בשנת 2007 רכשה החברה 29% מחברת הפרויקט מידיי בעלי השליטה תמורת 9.3 מיליון שקל. כעת היא רוכשת את כל הזכויות מידיי חברת הפרויקט, בה מחזיקים אחיו של בעל השליטה, אריה ויצחק ב-34% (היתרה מחוזקת בידי גורמים נוספים).

כיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין זומנו בעלי המניות בחברה לאסיפה מיוחדת בשבוע הבא לצורך אישור הרכישה. הרווח ממכירת המקרקעין יחולק כדיבידנד, וחלקה בדיבידנד של פרשקובסקי עצמה (שכאמור לפני מהלך הרכישה מחזיקה ב-29% מחברת הפרויקט) מוערך ב-11 מיליון שקל, שיועברו לחשבון המשועבד לנאמן למחזיקי אגרות החוב.

הכל נשאר במשפחה

פרשקובסקי היא חברת נדל"ן משפחתית, המספקת פרנסה לבני המשפחה השולטת: ארנון משמש בתפקיד היו"ר; בנו, יוסי הוא המנכ"ל, והבן השני, שרון, הוא מנכ"ל של חברה בת. הבת מאיה מעניקה לחברה שירותים משפטיים ומטפלת בתחום המקרקעין בחברה. בתמורה לשירותיה היא זכאית לשכר טרחה של 1.5% מע"מ מכל דירה שהחברה מוכרת.

בעלה, חיים קרדי (שכיהן בעבר סמנכ"ל השיווק של החברה), הוא הבעלים של חברה שהיא המשווקת הבלעדית של היחידות בפרויקטים השונים של פרשקובסקי. בתמורה משלמת החברה לחברת השיווק עמלות בשיעור של 2.5% מהיקף המכירות. עבור שנת 2009 שילמה החברה לחברת השיווק עמלות בסך 9.6 מיליון שקל. עדנה, אשתו של היו"ר ארנון, עובדת אף היא בחברת השיווק.

בחודש דצמבר האחרון הצטרף בן משפחה נוסף לחברה בשם יניב צימרמן. צימרמן, המכהן בתפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי של החברה ועובד באנגליה, נהנה ממשכורת של כ-15,000 שקל בחודש, בתוספת של בונוס והטבות נוספות כמו שתי טיסות בחודש לישראל, החזר שכר דירה בגובה של 2,000 ליש"ט לחודש, דמי אשל של 50 ליש"ט ליום והוצאות תחבורה ציבורית.

מי שאמור לפקח בכל חברה ציבורית על ההנהלה הוא הדירקטוריון, אך בדירקטוריון של פרשקשובסקי יושבים חמישה מבני המשפחה: בני הזוג ארנון ועדנה פרשקובסקי, ילדיהם שרון ויוסי והחתן יניב צימרמן.