המלחמה על צופי התלת-מימד בישראל התחממה היום (ג') באופן רשמי: היבואניות המקומיות של סוני ושל טושיבה הכריזו על מסכים תואמי תלת-מימד, חודש אחרי שהיבואניות פנסוניק וסמסונג הודיעו על השקות דומות.
המטרה של היבואניות היא למכור את המסכים בחודשי הקיץ. סוני וטושיבה צפויות למכור את המסכים בתקופת המונדיאל, כך שאם גוף כלשהו ירים את הכפפה - יש סיכוי שחלק מצומצם מהצופים בישראל יחוו חוויה חדשה לגמרי בעת נצפייה במשחקי הכדורגל.
"נושא התלת-מימד תפס תאוצה. 'אווטאר' עשה את המהפכה בנושא", אמר צביקה שמעוני, מנכ"ל ישפאר, יבואנית סוני בישראל. לדבריו, "אנחנו משווים את זה למעבר לשידורי צבע משחור-לבן. אנחנו בישפאר צופים שכל נושא התלת-מימד יילך ויצבור תאוצה, בעיקר אצל חובבי ספורט. אני חושב שהחוויה של צפייה במשחק בטלוויזיית תלת-מימד טובה אף יותר מלראות משחק באצטדיון".
על מנת לקדם את התוכן התלת-מימדי, סוני העולמית חתמה על הסכם עם פיפ"א עד 2014, שיאפשר לה לצלם 25 משחקי כדורגל במונדיאל בדרום-אפריקה בשידור ישיר בתלת-מימד.
סדרת מסכי התלת-מימד החדשים של סוני תוצע בגדלים של 40 עד 52 אינץ', והמחירים יהיו 20 עד 30 אלף שקל.
ניופאן, המשווקת את מסכי טושיבה בישראל, השיקה את המסך החדש Cell, שגודלו 50 אינץ' והוא מגיע עם מעבד של החברה באותו שם.
המעבד, הקיים גם בסוני פלייסטיישן 3, יאפשר להמיר תכני דו-מימד לתלת-מימד. פרט לכך, המסך החדש של טושיבה כולל נפח אחסון פנימי בגודל 3 טרה עם יכולת הקלטה של 8 ערוצים במקביל וגלישה באינטרנט אלחוטי באמצעות דפדפן של חברת אופרה.
המסך צפוי להגיע לישראל בחודש יוני. מחירו טרם נקבע, אך ביפן הוא עולה 10,000 דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.