סוני וטושיבה מתרגשות מהמונדיאל: ישיקו מסכי תלת-מימד בקיץ

מנכ"ל ישפאר, יבואנית סוני: "אני חושב שהחוויה של צפייה במשחק בטלוויזיית תלת-מימד טובה אף יותר מלראות משחק באצטדיון"

‎‎המלחמה על צופי התלת-מימד בישראל התחממה היום (ג') באופן רשמי: היבואניות המקומיות של סוני ושל טושיבה הכריזו על מסכים תואמי תלת-מימד, חודש אחרי שהיבואניות פנסוניק וסמסונג הודיעו על השקות דומות.

‏המטרה של היבואניות היא למכור את המסכים בחודשי הקיץ. סוני וטושיבה צפויות למכור את המסכים בתקופת המונדיאל, כך שאם גוף כלשהו ירים את הכפפה - יש סיכוי שחלק מצומצם מהצופים בישראל יחוו חוויה חדשה לגמרי בעת נצפייה במשחקי הכדורגל.

‏‏"נושא התלת-מימד תפס תאוצה. 'אווטאר' עשה את המהפכה בנושא", אמר צביקה שמעוני, מנכ"ל ישפאר, יבואנית סוני בישראל. לדבריו, "אנחנו משווים את זה למעבר לשידורי צבע משחור-לבן. אנחנו בישפאר צופים שכל נושא התלת-מימד יילך ויצבור תאוצה, בעיקר אצל חובבי ספורט. אני חושב שהחוויה של צפייה במשחק בטלוויזיית תלת-מימד טובה אף יותר מלראות משחק באצטדיון".

על מנת לקדם את התוכן התלת-מימדי, סוני העולמית חתמה על הסכם עם פיפ"א עד 2014, שיאפשר לה לצלם 25 משחקי כדורגל במונדיאל בדרום-אפריקה בשידור ישיר בתלת-מימד.

‏סדרת מסכי התלת-מימד החדשים של סוני תוצע בגדלים של 40 עד 52 אינץ', והמחירים יהיו 20 עד 30 אלף שקל.

ניופאן, המשווקת את מסכי טושיבה בישראל, השיקה את המסך החדש ‏Cell‏, שגודלו 50 אינץ' והוא מגיע עם מעבד של החברה באותו שם.

המעבד, הקיים גם בסוני פלייסטיישן 3, יאפשר להמיר תכני דו-מימד לתלת-מימד. פרט לכך, המסך החדש של טושיבה כולל נפח אחסון פנימי בגודל 3 טרה עם יכולת הקלטה של 8 ערוצים במקביל וגלישה באינטרנט אלחוטי באמצעות דפדפן של חברת אופרה.

המסך צפוי להגיע לישראל בחודש יוני. מחירו טרם נקבע, אך ביפן הוא עולה 10,000 דולר.