ברקת מבקש להקפיא בניית 53 יח"ד לטובת 300 דירות מוזלות

ראש עיריית ירושלים: "התוכנית החלה על המתחם אינה מנצלת בצורה ראויה את השטח הקיים" ■ "התוכנית החדשה תועיל רבות לכל הצדדים"

אחרי שראש עיריית תל אביב רון חולדאי החל בחודשים האחרונים בניסיונות למהפכת דיור בר-השגה בעירו, מנסה גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת להתוות מדיניות דומה. במסגרת מדיניות זו ביקש ברקת משר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס להקפיא מכרז של מינהל מקרקעי ישראל לבניית 53 יחידות דיור יוקרתיות במורדות קרית יובל בעיר, כדי לאפשר לעירייה לקדם בשטח תוכנית ל-300 דירות בנות-השגה לזוגות צעירים.

עיריית ירושלים נמצאת בתהליכים ליישם מדיניות להעדפת בנייה לצעירים על פני בניית דירות יוקרה. המטרה היא למשוך אוכלוסייה צעירה לשכונה. במכתבו לאטיאס מבקש ברקת להקפיא את מכרז המינהל ולתאם מחדש תוכנית חדשה לדיור בר השגה.

ברקת מציין במכתבו שהעירייה עובדת על הכנת תוכנית מתאר חדשה לשכונה, שבמסגרתה בחן צוות התכנון את אזור מורדות קרית יובל לכיוון עין כרם, הכולל את שטח המכרז. "הבדיקה העלתה כי התוכנית החלה על המתחם שיצא למכרז אינה מנצלת בצורה ראויה את השטח", נכתב, "באמצעות ניצול יעיל יותר ניתן לאפשר בנייה צפופה בהיקף של כ-300 יחידות דיור נוספות, דבר פי שישה ממספר יחידות הדיור שמתוכננות בשטח לפי תוכנית מאושרת משנת 1983".

התוכנית החדשה שמעוניינת העירייה לקדם תתבסס על התוכנית המאושרת מ-1983 ותאפשר שטח של 25 דונם נוסף על שטחים אחרים בשכונה. "קידום התכנון מחדש יוביל לניצול טוב יותר של השטח ויאפשר את בנייתן של כ-1,000 יחידות דיור במקום", הוסיף ברקת במכתבו, "התוכנית החדשה תועיל רבות לכל הצדדים". בעיריית ירושלים מציינים כי לאחרונה החל צוות בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים לקדם תוכניות לדיור בר-השגה והתחדשות עירונית בתקציב של כמיליון שקל.

המכרז שלו מתנגד ראש העיר הוא מכרז מאוד מדובר בקרב קבלנים ויזמים בירושלים, כיוון שהוא הראשון זה כעשור המיועד לבנייה צמודת קרקע בירושלים. מינהל מקרקעי ישראל פירסם את המכרז בתחילת השנה. מדובר במכרז לחכירת חטיבת קרקע אחת ובה 54 מגרשים המיועדים לבניית 53 קוטג'ים ומבנה מסחרי.

ל"גלובס" נודע כי בין השאר צפויה לגשת קבוצת רכישה שמארגנת בימים אלה סוכנות התיווך הירושלמית "נדל"ן פלוס", אחת מקבוצות הרכישה הראשונות בעיר.

המכרז לחכירת המגרשים - כל אחד בשטח של 225 מ"ר עם אפשרות לבנות בית בשטח בנוי של 180 מ"ר - פורסם ללא מחיר מינימום. ההערכות הן כי כל מגרש יעלה כ-1.5 מיליון שקל.

במשרד השיכון הפנו למינהל מקרקעי לקבלת תגובה; מהמינהל נמסר כי "המכתב טרם הגיע לידינו, ולכשיגיע נתייחס אליו.