נוחי דנקנר השלים את רכישת בניין HSBC בניו-יורק ב-330 מיליון דולר

כור ונכסים ובניין סיכמו לפני חודשים ספורים על רכישת הנכס תמורת 330 מיליון דולר ■ כמו כן דיווחו היום החברות על הסכמה על חתימת הסכם הלוואה עם בנק לאומי, שיממן 64% מהעסקה - 210 מיליון דולר

החברת כור ונכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי. שבשליטת נוחי דנקנר הודיעו הבוקר (ד') כי השלימו את עסקת הרכישה של בנין המטה של בנק HSBC בשדרה החמישית בניו יורק. הבנין כולל שני מבנים בני 12 ו-29 קומות בשטח בנוי כולל של כ-80 אלף מ"ר. שתי החברות סיכמו לפני חודשים ספורים על רכישת הנכס תמורת 330 מיליון דולר.

כמו כן דיווחו החברות על הסכמה על חתימת הסכם הלוואה עם בנק לאומי. הסכם העקרונות שנחתם מול בנק לאומי יספק לכור ונכסים ובנין 64% מהסכום - 210 מיליון דולר, לתקופה של 10 שנים, ובמסגרתו תעמיד כל אחת מהחברות ערבות של 52.5 מיליון דולר.

הבניין הנרכש, הממוקם במנהטן, נחשב לנכס איכותי, ובנק HSBC הבריטי הוא השוכר העיקרי בבניין, בחוזה לתקופה של עד 10 שנים עם אופציות להארכה.

רפי ביסקר, יו"ר קבוצת נכסים ובנין, אמר היום: "רכישת בנין HSBC בניו-יורק מהווה דוגמא לניצול של הזדמנות עסקית, אשר התאפשרה הודות ליתרות הנזילות הגבוהות של חברות קבוצת IDB בתקופת המשבר. העסקה הייתה מורכבת ביותר והוצאתה לפועל דרשה מאמץ קבוצתי רב, ועל כן אני רוצה להודות לעוסקים במשימה, ובראשם לסגי איתן מנכ"לית נכסים ובנין, לעוזי לוי, לאבי יעקובוביץ’, לעו"ד עודד ערן ועו"ד דובי זולטק ולאודי אליצור שימשיך ללוות את פעילות נכסים ובנין בניו-יורק".