משרד התקשורת פרסם תנאים נוחים במכרז הערוץ הערבי הייעודי

זאת לאחר שבפעם הקודמת שפורסם מכרז לערוץ, הזוכה - ענני תקשורת - הגיעה למסקנה מיידית כי הוא לא כדאי ■ הערוץ, שיעלה מיד עם הפעלתו לחבילת ה-DTT, יוכל לשדר בשנתיים הראשונות רק 6 שעות ביום

משרד התקשורת הודיע היום (ד') על המכרז לערוץ הערבי הייעודי, שצפוי לצאת כבר ביום ראשון הקרוב.

הערוץ, שיעלה מיד עם הפעלתו לחבילת ה-DTT, יוכל לשדר בשנתיים הראשונות לקיומו רק 6 שעות ביום. כמו כן, בשנתיים הראשונות לשידורי הערוץ מפעיליו יוכלו להשקיע בהפקות המקור בו לא יותר מ-2 מיליון שקל לשנה.

40% מהערוץ יוכלו להיות בשליטת גורם שאינו ישראלי, ובעלי כל קבוצה יצטרכו להוכיח איתנות פיננסית של 5 מיליון שקל ולהעמיד ערבות של 3 מיליון שקל.

לדברי שר התקשורת משה כחלון, "המכרז לערוץ ייעודי בשפה הערבית ייתן מענה לציבור דוברי הערבית בישראל, שלא מקבל אפשרות ביטוי מספקת בערוצי הטלוויזיה הקיימים. במציאות הנוכחית ערוץ כזה ייתן מענה תרבותי, חברתי ואקטואלי לאוכלוסיות שלא מחוברות לתכנים הטלוויזיוניים שעל המסך הישראלי".

על-פי תנאי המכרז, שינוהל על-ידי מועצת הכבלים והלוויין בראשותו של ניצן חן, הערוץ יופץ באמצעות בעל רישיון לשידורי כבלים ובעל רישיון לשידורי לוויין. בנוסף, בעל הרישיון יהיה רשאי לשדרו במתכונת של שידורי טלוויזיה באמצעות לוויין.

הרישיון על-פי מכרז זה יינתן לתקופה של 10 שנים, ויכלול נקודת זמן של בחינה מחדש לאחר 4 השנים הראשונות.

על-פי המכרז, "שידורי הערוץ יקיפו מגוון רחב של נושאים ויתנו ביטוי הולם להווי החיים בישראל ולהוויה התרבותית והחברתית של הציבור דובר הערבית במדינת ישראל, על כל מרכיביו וגווניו".

הערוץ יחוייב לשדר סדרות טלוויזיה וסרטים עלילתיים, תוכניות מידע והעשרה, לרבות תוכניות תעודה, תוכניות מידע שימושי לציבור דוברי הערבית בישראל, תוכניות תרבות ובידור, תוכניות ילדים ונוער ואירועי ספורט רלוונטיים.

הערוץ יחוייב בשידור חדשות רק משנתו השלישית, וגם הוא יוכל לרכוש את מהדורות החדשות מגוף שידור אחר.

בשנת 2004 זכתה קבוצת ענני תקשורת במכרז להקמת ערוץ ערבי. הקבוצה הודיעה מיד לאחר זכייתה כי לא תיקח את הרישיון, משום שמחישובים מחודשים שערכה אז, אין היגיון כלכלי בערוץ שכזה. על כן החליטה מועצת הכבלים והלוויין לתת לערוץ, שימומן על-ידי פרסומות, הקלות משמעותיות ביותר.

כעת, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", שוקלת החברה להתמודד שוב על הערוץ. עוד מתעניינים בערוץ, מנכ"ל משרד הפרסום סקטורס-אלבוסתני והמו"ל של "כל אל ערב", מוסא חסדייה. שמות אחרים שהביעו עניין הם חבר הכנסת לשעבר דדי צוקר ובעלי רדיו א-שאמס סוהיל כראם. היועץ למכרז, הוא רפיק חלבי.

בשנתיים הראשונות לשידורי הערוץ יעמוד שיעור שעות השידור מהפקה מקומית על לפחות 7.5% מסך שעות השידור בערוץ, בשנה השלישית על 12%, והחל מהשנה הרביעית לפחות על 20%. החל מהשנה השלישית לפעולתו ישדר הערוץ לפחות 8 שעות ביום, אלא אם התחייב אחרת.