האוצר מאמץ המלצות חודק ומחזק ההגנה על החוסכים לפנסיה

פרופ' שריג: יישום המלצות הוועדה ישפרו בצורה ניכרת את פעילותם של גופי החיסכון הפנסיוני בישראל וישפרו את רמת ההגנה להם זוכים החוסכים לפנסיה באמצעות גופים אלו בדומה לפרקטיקות והמציאות הקיימת בשווקים מפותחים בעולם

משרד האוצר הודיע היום (ד') כי הוא מאמץ את המלצות וועדת חודק ומחזק את ההגנה על החוסכים לפנסיה. הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, פרסם היום טיוטת חוזר המאמצת את המלצות וועדת חודק באשר לאופן השקעת הגופים המוסדיים באגרות חוב קונצרניות, אשר ייכנסו לתוקפן בתחילת חודש יולי.

"אימוץ המלצות הוועדה מהווה צעד משמעותי לשיפור ההגנה על החוסכים לפנסיה ולקידום שוק האשראי החוץ בנקאי להתנהלות על בסיס נורמות הקיימות בשווקים המפותחים בחו"ל" אמר היום שר האוצר, יובל שטייניץ.

וועדת חודק מונתה על ידי הממונה על שוק ההון לפני כשנה והמליצה על שורה של הוראות ושינויים באשר לאופן התנהלותם של הגופים המוסדיים בכל הקשור להשקעותיהם באגרות חוב קונצרניות. טיוטת החוזר מטילה חובות ומגבלות על גוף מוסדי אשר מעוניין להשקיע באגרות חוב קונצרניות שעיקרן:

  • קבלת המידע והחומר הרלוונטי להשקעה באגרת החוב 7 ימי עסקים טרם ההשקעה בפועל.
  • חובת הכנת אנליזה לפני רכישת אגרת חוב.
  • הטמעת השימוש ביחסים פיננסיים ככלי לבקרה ומעקב של הגוף המוסדי אחר החברה הלווה.
  • קביעת מדיניות השקעה באשר לסוגי אגרות החוב שירכוש גוף מוסדי תוך התייחסות לרמת הסיכון שלהן ולזכויות המשפטיות שיש לרוכש אותן.
  • התייחסות לזכויות משפטיות ספציפיות (לדוגמא: שעבוד שלילי ושינוי שליטה) במסגרת שטר אגרת החוב אשר בהיעדרן נדרש הגוף המוסדי לנמק מדוע הוא רוכש את אגרת החוב.

פרופ' שריג מסר כי יישום המלצות הוועדה ישפרו בצורה ניכרת את פעילותם של גופי החיסכון הפנסיוני בישראל וישפרו את רמת ההגנה להם זוכים החוסכים לפנסיה באמצעות גופים אלו בדומה לפרקטיקות והמציאות הקיימת בשווקים מפותחים בעולם.