מגדל שוקי הון: אין לקוות לגדולות ונצורות ממכתשים אגן ברבעון

אמיר אדר: השיפור במזג האוויר ברבעון השני המקטין את הסיכון בהפיכת הבור (שממנו צריכה להיחלץ מכתשים אגן) למכתש

חברת סינג'נטה פרסמה הבוקר (ה') את תוצאות מכירותיה לרבעון הראשון. כפי שניתן לראות במהלך הרבעון נרשמה ירידה של כ-3% במכירות כאשר ובמונחים ריאלים מדובר בירידה של כ-8%.

אמיר אדר, מנהל מחלקת המחקר במגדל שוקי הון, מציין כי הסגמנט שנפגע במידה הרבה הנו תחום קוטלי העשבים ככלל והתחום הלא סלקטיבי בפרט, הירידה החדה במכירות קוטלי העשבים אוזנה בין היתר על ידי מכירות מוגברות של קוטלי הפטריות אשר רשמו עליה נומינאלית דו ספרתית ברבעון, תמונה דומה ניתן לראות בחלוקה הגיאוגרפית - בה איזור EMEA רושם ירידה בעוד שדרום אמריקה רושם עליה של כ- 32%.

סינג'נטה מציינת כי העונה בחצי הכדור הצפוני החלה מאוחר יחסית והשתפרה לקראת סוף הרבעון. החברה מציינת את תנאי מזג האוויר הבעייתיים באירופה ובאוסטרליה וכן את שחיקת המחירים בגלייפוסט לאור מלאים מוגברים באיזור צפון אמריקה.

נקודת האור הנה כאמור אמריקה הלטינית בה מציינת החברה כי המכירות גדול בשל ביקושים חזקים וגידול בנתחי השוק. החברה מציינת כי לאחר התחלה מאוחרת העונה החקלאית מתנהלת כסדרה תוך צפי לגידול כמותי החל מהרבעון השני. כמו כן היא מקווה כי המלאי בשרשרת ההפצה אשר הוביל לירידת מחירים יתנקה ובכך יפחת הלחץ להפחתות מחיר נוספות.

מבחינת תחזית לרווחים ברמת הניואנסים מדובר בשינוי מסויים מהתחזית הקודמת - כלומר - צמיחה ברווח התפעולי זאת לעומת תחזית לצמיחה ברווח הנקי למניה שנמסרה לפני כחודשיים.

לסיום אומר אדר כי מבחינת מכתשים אגן תוצאות מכירותיה של סינג'נטה מחזקות את הערכותינו כי אין לקוות לגדולות ונצורות ברבעון הראשון של השנה. בנימה חיובית ניתן לציין את השיפור במזג האוויר ברבעון השני המקטין את הסיכון בהפיכת הבור (שממנו צריכה להיחלץ מכתשים אגן) למכתש. במגדל שוקי הון מסקרים את החברה בהמלצת החזק עם מחיר יעד של 18.5 שקל לעומת מחיר של 16.15 שקל בבורסה כעת.

[להמלצות אנליסטים]