וול סטריט חתמה 6 ערבים רצופים של עליות; גוגל עלתה 1.2%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.2% ■ מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו במפתיע ל-484 אלף ■ UPS עלתה ב-5.6% לאחר שהעלתה את תחזית הרווח השנתית ■ טבע טיפסה ב-1%; דו"חותיה יפורסמו ב-4 במאי

המדדים המובילים בוול סטריט חתמו 6 ימי מסחר חיוביים ברצף כשהם מתבססים ברמות שיא של השנה וחצי האחרונות. פתיחת המסחר היתה מגומגמת על רקע נתוני מאקרו מעורבים. בסיום המסחר ממתינים המשקיעים לדו"חות הכספיים של גוגל שצפוים להיות חזקים ולהצביע על המשך הצמיחה הדו סיפרתית של ענקית האינטרנט. אתמול, נזכיר, הדו"חות החזקים של אינטל ו-JP מורגן דחפו את וול סטריט לאחד הימים החזקים עם הביצועים הטובים ביותר מזה 5 שבועות. מאז ה-7 באפריל טיפס מדד הדאו ג'ונס בכ-2.1% כשאת המסחר הערב סיים המדד בעלייה של כ-0.2%.

זירת המאקרו ריכזה עניין רב היום. לפני הפתיחה פורסמו נתונים משוק התעסוקה שהפתיעו לרעה כאשר הצביעו על עלייה, זה השבוע השני ברצף במספר התביעות הראשוניות והמתמשכות לדמי אבטלה, בעוד שהכלכלנים בשוק ציפו דווקא לירידה. עם זאת הפעילות התעשייתית באיזור ניו יורק רשמה עלייה זה החודש התשיעי ברציפות. עוד פורסמו היום נתוני הייצור התעשייתי ומדד ניצולת הייצור - שרשמו עלייה צנועה יותר מהצפי. מדד הפילדלפיה פד' פורסם לאחר פתיחת המסחר - והצביע על חודש שמיני של עלייה בפעילות היצרנית באיזור זה.

"ההתאוששות נמשכת בזכות התרופה החזקה שמהווה הריבית הנמוכה" אמר הערב נשיא הפד' של אטלנטה, דניס לוקאהרט והוסיף "אני מאמין כי ההתאוששות דורשת את המשך התמיכה במדיניות מוניטרית מרחיבה. לדעתי ישנו סיכון בנקיטת פעולה מצמצמת במועד מוקדם מדי". בהתייחסו למשבר החוב ביוון אמר לוקאהרט "זהו חשש אחד אשר מזין את החשש משוק נוסף למערכת הבנקאות הגלובלית".

ברקע, סין, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, דיווחה היום כי צמחה של 11.9% בשיעור ברבעון הראשון - השיעור החד ביותר זה שלוש שנים. אסיה ננעלה בעליות בשיעור מירבי של 0.6% ואירופה רושמת עליות בשעה זו.

שטף נתונים מעורבים

ב-15:30 פורסם כי התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו ב-27 אלף ל-484 אלף לעומת צפי כי ירדו ל-430 אלף. מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה נכון לשבוע שהסתיים ב-3 באפריל טיפסו ב-73 אלף ל-4.64 מיליון אמריקנים אשר נשענים על דמי הביטוח הלאומי.

בנוסף פורסמו היום נתוני הפעילות היצרנית באיזור ניו יורק, או בשמו העממי מדד "האמפייר סטייט", אשר התרחבו באפריל בקצב מהיר מהציפיות, מה שמצביע על כך שהפעילות במפעילים תמשייך להוביל את ההתאוששות הכלכלית בארה"ב. הבנק הפדרלי של ניו יורק פרסם כי המדד הכלכלי האיזורי עלה ל-31.9 נקודות לעומת צפי כי יעלה בשיעור מתון בהרבה ל-24 נקודות. הנתון מצביע על 9 חודשים רצופים של גידול בצמיחה.

ב-16:15 הייצור התעשייתי לחודש מארס רשם עלייה של 0.1%, לעומת צפי לעלייה של 0.8%. מדד ניצולת הייצור עלה במארס ל-73.2% , מרמה של 73% נקודות בפברואר, רמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2008.

ב-17:00 פורסם מדד הפילדלפיה פד' שעלה ל-20.2 נק' לעומת צפי כי יעלה ל-20 נקודות. זאת, לעומת רמה של 18.9 נקודות בחודש פברואר.

בשעות הערב פורסם הסקר החודשי של איגוד קבלני הבנייה בארה"ב, ה-NAHB שהצביע על עלייה באופטימיות שלהם בחודש אפריל, כאשר המדד עלה ב-4 נקודות ל-19 נקודות לעומת צפי כי יעלה ל-17 נקודות, לאחר שבמארס רשם המדד ירידה. המדד עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר האחרון.

מניות במרכז: UPS וגוגל במוקד

מניית UPS זינקה ונמצאה במוקד המסחר לאחר שהחברה העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה לאור דו"חותיה החיוביים לרבעון הראשון. החברה דיווחה לאחר הסגירה אתמול על רווח של 53 סנט למניה, המשקף עלייה של 33% ביחס לרווח של 40 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

וול-מארט ריכזה עניין לאחר שכבשה מחדש את ראש טבלת הפורצ'ן 500 לחברות המובילות בארה"ב ב-2010. אקסון מובייל שהובילה את הרשימה בשנה שעברה - ירדה למקום השני.

מניית מפעילת בתי הקזינו והמלונות MGM הגיבה בירידה לפרסום התחזית שלה להפסד של 96.7 מיליון דולר ברבעון הראשון.החברה מעריכה כי תרשום הפסד של כ-22 סנט למניה ברבעון הראשון של 2010, לעומת רווח של 38 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. החברה תפרסם את הדו"חות המלאים בחודש מאי.

המשקיעים המתינו לסיום המסחר אז תפרסם גוגל את דו"חותיה הכספיים לאחר סיום המסחר. על פי ההערכות תרשום ענקית האינטרנט זינוק של כ-28% ברווחיה ל-6.6 דולר למניה על גידול של כ-21% בהכנסות שצפויות להסתכם ב-4.95 מיליארד דולר.

מניית HP הגיבה לדיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל" היום, לפיו רשויות החוק ברוסיה וגרמניה פתחו בחקירה נגד ענקית הטכנולוגיה בחשד שבכירים בה העבירו 10.9 מיליון דולר כדי לזכות בחוזה לאספקת ציוד למשרד התובע הכללי ברוסיה.

המניות ממגזר התעופה מושפעות מהתפרצות הר געש באיסלנד שהביאה לשיבושים בטיסות ברחבי העולם.

דו"חות טבע: ב-4 במאי

טבע הודיעה היום כי היא תפרסם את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2010 ביום ג', ה-4 במאי. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים, החברה אמורה להציג רווח נקי של 89 סנט למניה לעומת 71 סנט למניה ברבעון המקיל אשתקד. ההכנסות צפויות לצמוח ב-17% ולהסתכם ב-3.7 מיליארד דולר.

אלביט מערכות נסחרה ברקע לדיווחה היום כי חברת U-TacS, המשותפת לאלביט ולתאלס אנגליה, קבלה הזמנה בהיקף כספי של כ-70 מיליון דולר עבור תחזוקה ותמיכה לוגיסטית של תוכנית ווצ'קיפר (WATCHKEEPER) לתקופה של שלוש שנים. פרוייקט ווצ'קיפר, אחד מהפרויקטים הגדולים בעולם בתחום המטוסים ללא טייס, מיועד לספק לצבא בריטניה יכולות מודיעין חזותי.

פרטנר , שביקשה לגייס כמיליארד שקל, זכתה אתמול לביקושים בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל מהמוסדיים. עדיין לא נקבעו סופית הריביות. נזכיר כי בשבוע הבא תחלק פרטנר דיבידנד בהיקף של 1.4 מיליארד שקל לבעלי המניות שלה. ביום ראשון יתקיים שלב ההנפקה לציבור. חברת הדירוג S&P מעלות העניקה דירוג של AA מינוס עם אופק יציב לחברה.

אודיוקודס , ספקית פתרונות התקשורת מבוססי ה-VOIP, נסחרת ברקע לאישור המלצת הקנייה של בנק אוף אמריקה על מנייתה, וכן העלאת מחיר היעד שלה ל-5 דולר ממחיר היעד הקודם של 4 דולר.