לבורסות אירופה לא היה סיכוי: המדדים ירדו בגלל גולדמן זאקס

מניות הפיננסים באירופה הובילו את הירידות - דויטשה בנק צנחה ב-7.3% ■ מניות התעופה ירדו בשל התפרצות הר געש באיסלנד ששיבשה את הטיסות בצפון אירופה ■ ירידות נרשמו גם באסיה, בגלל סין

"אפקט גולדמן זאקס" בבורסות אירופה: המדדים המובילים באירופה מחקו היום (ו') את כל הירידה השבועית בגלל כתב האישום שהגישה ה-SEC נגד גולדמן זאקס בארה"ב, אשר הביא לירידות בוול סטריט ובאירופה.

מדד ה-STOXX 600 האירופי ירד ב-1.6%, הירידה החדה ביותר מאז ה-25 בפברואר, ורשם השבוע תשואה שלילית של 0.7%. מניות הפיננסים הובילו כמובן את הירידות באירופה בגלל פרשת גולדמן זאקס, כאשר דויטשה בנק בלטה בירידה של 7.3% בגרמניה - הירידה החדה ביותר מזה כ-9 חודשים. מניית הבנק הבריטי HSBC איבדה כ-2%.

מניות התעופה המשיכו לספוג ירידות גם היום בשל התפרצות הר געש באיסלנד ששיבשה את הטיסות בצפון אירופה. מניית אייר פראנס ירדה ב-3.4%, לופטהאנזה הגרמנית איבדה כ-4.1% ובריטיש איירווייבס ירדה ב-3.1%.

סין העיקה על הבורסות במזרח

ירידות שערים נרשמו היום גם בשוקי אסיה, על רקע מימושי רווחים לאחר העליות האחרונות והמשך צעדים של סין לצנן את הכלכלה החזקה, בעיקר את שוק הנדל"ן. גם דוחות מאכזבים של ענקית האינטרנט גוגל אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט השפיעו לרעה על האווירה.

"בסך הכל האווירה הכללית טובה וציפיות המשקיעים הן שהצמיחה תימשך גם ברבעונים הקרובים. עם זאת, יש כאלה שחושבים שהציפיות כבר מגולמות במחירים וצריך לצמצם סיכונים", אמר לבלומברג, אנגוס גלאסקי, מנהל השקעות בסידני.

נזכיר כי אתמול דווח בסין שהכלכלה צמחה בקצב מהיר של 11.9% ברבעון הראשון של השנה, לעומת צפי לצמיחה של 11.5%.

מניית BHP רשמה ירידה של 0.8% בסידני על רקע המשך נסיגות במחירי הנחושת והנפט. סוני נסוגה 1.5% בטוקיו והונדה רשמה ירידה של 1.6%.

ענקית האינטרנט גוגל לאחר סיום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2010. מהדו"חות עולה, כי רווחיה של גוגל זינקו ב-37% לכ-1.96 מיליארד דולר או 6.06 דולר למניה. הרווחים המתואמים עקפו ב-16 סנט את ממוצע הציפיות בשוק כשהחברה דיווחה על רווח של 6.76 דולר למניה לעומת צפי ל-6.6 דולר למניה.

גם בשורת ההכנסות עקפה החברה את הציפיות כשדיווחה כי ההכנסות עלו ב-23% ל- 5.06 מיליארד דולר לעומת צפי ל-4.95 מיליארד דולר. ההכנסות מאתרים שבבעלותה של גוגל היוו 66% מסך הכנסות החברה והסתכמו ב-4.44 מיליארד דולר, מדובר בעלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.