אפקט גולדמן זאקס: וורן באפט הפסיד כמיליארד דולר ביום אחד

שווי האופציות, המעניקים לברקשייר האתאווי את הזכות לרכישת מניות רגילות של הבנק במחיר של 115 דולר למניה, ירד לכ-1.99 מיליארד דולר - ירידה של 34% משווי של 3.01 מיליארד דולר

שווי האופציות של וורן באפט לרכישת מניות בגולדמן זאקס צנח ב-1.02 מיליארד דולר, לאחר כתב אישום שהגישה רשות ני"ע (SEC) כנגד הבנק בגין הונאת סאב-פריים.

שווי האופציות, המעניקים לברקשייר האתאווי את הזכות לרכישת מניות רגילות של הבנק במחיר של 115 דולר למניה, ירד לכ-1.99 מיליארד דולר - ירידה של 34% משווי של 3.01 מיליארד דולר.

"מבחינה היסטורית לגולדמן זאקס יש מנהיגות מכובדת, והוא משחק לפי החוקים", אמר רונלד אולסון, מנהל בברקשייר. "אם אכן הבנק לא שיחק לפי החוקים במקרה הזה, נתאכזב".

באפט, מנכ"ל ברקשייר, קיבל את האופציות לרכישת מניות גולדמן סאקס בשווי של חמישה מיליארד דולר במסגרת השקעתו בגולדמן בשיאו של משבר האשראי בשנת 2008. באפט סירב לבקשת סוכנות בלומברג להגיב.

לאחר הדיווח על כתב האישום, מניית גולדמן זאקס נפלה במסחר אתמול וגררה עימה את וול סטריט. ה-SEC טוענת כי גולדמן זאקס שיווק ללקוחותיו ני"ע המגובים במשכנתאות סאב-פריים, תוך שהוא משמיט או מסלף נתונים מרכזיים על אותם מוצרים פיננסיים. ה-SEC הגישה את התביעה כנגד גולדמן זאקס ואחד מהסמנ"כלים הבכירים בבנק.