ברקליס חותך את מחיר היעד למניית גוגל: "תדשדש בטווח הקצר"

בעקבות הדו"חות: האנליסטים משמרים המלצת "משקל יתר" ומפחיתים את מחיר היעד ב-4% ■ "אנו מאמינים כי המניה תדשדש בטווח הקצר ולחברה יהיה קשה יותר בעתיד להביס את התחזיות"

ברקליס קפיטל מפרסם עדכון סקירה למניית גוגל בעקבות דו"חותיה שפורסמו ביום ה', לאחר המסחר. לאחר הדו"חות, נציין, המשקיעים לא התרשמו ושלחו את המניה לצניחה של 7.5% בוול סטריט.

האנליסטים בברקליס משמרים המלצת "משקל יתר", אך מפחיתים את מחיר היעד ב-4% ל-650 דולר למניה - גבוה בכ-100% ממחיר הסגירה ביום ו'. "אנו מאמינים שהמניה תדשדש בטווח הקצר עד שנראה גידול משמעותי יותר בהכנסות ובהירות באשר לעסקי הפרסום המקווח של החברה", אמרו האנליסטים.

האנליסטים מציינים כי ההכנסות הגולמיות (ללא הכנסות מימון) של גוגל עלו ב-22%, קרי האצה בצמיחה לעומת 16% ברבעון הרביעי של 2009, אך הצמיחה של 2.2% בהכנסות נטו לעומת הרבעון הרביעי של 2009 היא מתונה מעט, והונעה בעיקר ע"י המכשיר הסלולרי שלה, נקסוס 1.

עוד מציינים בברקליס קפיטל כי ה'תשלום עבור לחיצה' עלה ב-15%, לעומת 13% ברבעון הרביעי של 2009, אך צמיחת ה-CPC (עלות פר קליק) היתה איטית יותר - עלייה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל וירידה של 4% בהשוואה לרבעון הקודם.

לדברי האנליסטים, "החברה אמנם עקפה את קונצנזוס התחזיות כשדיווחה על רווח של 6.76 דולר למניה בעוד שבשוק ציפו ל-6.6 דולר למניה, אולם חלק מהתחזיות דיברו על רווח גבוה יותר - הקרוב ל-7 דולר למניה".

במבט קדימה, האנליסטים בברקליס מעדכנים כלפי מטה את תחזיותיהם לרווח למניה. עבור הרבעון השני, הם צופים כעת רווח של 6.57 דולר למניה, לעומת 6.62 דולר בתחזית הקודמת, ועבור 2010 כולה עודכנה התחזית מ-28.06 דולר למניה ל-27.89 דולר.

לבסוף אומרים בברקליס כי "גוגל כיום חשופה יותר לאירועי מאקרו והתרחקה מהליבה העסקית שלה - חיפוש באינטרנט - כך שלחברה יהיה קשה יותר בעתיד להביס את התחזיות".