"מי שיצפה במסך שלנו לא ירצה לצפות בתוכן תלת-מימדי"

נשיא טושיבה אירופה מבהיר בראיון בלעדי ל"גלובס" כי ענקית האלקטרוניקה לא רוצה להישאר מאחור: מחשב לוח חדש, טכנולוגיה להמרת תוכן רגיל לתלת-מימד, קישוריות בין הטלוויזיה לאינטרנט וחנות אפליקציות לסלון ולמחשב

נשיא טושיבה אירופה, אלן תומפסון, הוא בחור מחויך במיוחד, שכנראה שמח מאוד על המעמד שאליו הגיע לאחר 17 שנה בענקית האלקטרוניקה. את מסיבת העיתונאים הראשונה אי פעם של החברה באירופה בחר תומפסון לבצע דרך סרטון מ-YouTube שהוקלט מראש, למרות שהוא עצמו ישב בקהל.

המטרה שלו הייתה להדגיש את יכולת הקישוריות הגבוהה במסכים החדשים של טושיבה, שהוצגו ביום חמישי האחרון בברצלונה. מסכים אלה הדגישו את החיבור לעולם המחשב, ובעיקר לאתר הווידיאו הפופולרי, שישולב בגרסה המותאמת למסכים גדולים בטלוויזיות החדשות של החברה, ללא צורך בחיבור למחשב.

עוברים לממד אחר

כמו חברות טכנולוגיה אחרות, גם טושיבה הולכת אחרי הטרנד העכשווי של טלוויזיות תלת-ממד, והציגה סדרה כזו בשבוע שעבר. "על-פי סקרים שערכנו, רוב האנשים מתרגשים מיכולות התלת-ממד. אולם השאלה שעולה היא האם ההתלהבות הזו תישמר לאורך שנים, חודשים או ימים?", אומר תומפסון בראיון בלעדי ל"גלובס". "אני לא יודע את התשובה לשאלה הזו. לכן, הגישה שלנו היא לייצר מוצר שתומך בתלת-ממד, אבל מבלי לאבד את חווית הדו-ממד. כשאנשים ישתמשו במסך שלנו והם לא ירצו לצפות בתוכן תלת-ממדי, הם לא ירגישו שהם מקבלים חוויה נחותה יותר בשידור רגיל".

בעיה אחרת שמעלה תומפסון היא בעיית התוכן התלת-ממדי, שכרגע הוא מצומצם ביותר ומתבטא בעיקר במספר בודד של סרטי קולנוע וכמה תחנות טלוויזיה בעולם שהבטיחו לשדר בתלת-ממד. "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לקחת תוכן דו-ממד ולהפוך אותו לתלת-ממד. אנחנו עושים את זה באמצעות מעבד בשם Cell, שמציע יכולות עיבוד גבוהות מאוד והופך את המסכים שלנו לייחודים", אומר תומפסון. "אם משווים את התוצאה בין וידיאו שצולם במקור בתלת-ממד, רואים שיש הבדל", הוא מבהיר, ומוסיף כי "עדיין מדובר בדבר ייחודי, ויהיה מעניין לראות איך המתחרות ינסו לחקות את זה".

אחת המתחרות שכבר משתמשת בטכנולוגיית ה-Cell היא סוני, ששילבה אותו בקונסולת הפלייסטיישן 3 שלה. על-פי דיווחים ברשת, החברה תשתמש בטכנולוגיה לצורך המרת משחקים מדו-ממד לתלת-ממד. תומפסון סירב להתייחס לשאלה אם סוני תוכל להשתמש בשבב ה-Cell גם בצגי הטלוויזיה שהיא מייצרת.

מוסיפים תוכן למסך

ואם כבר מזכירים את סוני, נראה כי אחד הכיוונים שהחברה היפנית הציגה לאחרונה יהיה גם הכיוון שאליו תלך טושיבה. יצרני הטלוויזיות הבינו כי המסך עצמו הוא דבר נחמד, אבל טוב יותר למכור ללקוח גם תוכן, ולא להסתפק רק במכירה חד-פעמית של מסך. סוני צפויה לשלב את חנות התוכן הקיימת כיום בפלייסטיישן שלה גם בטלוויזיות שהיא מוכרת, באמצעות חיבור אלחוטי או קווי. לקוחות שיתחברו לשירות, יוכלו ליהנות משירותי VOD של צפייה בסרטים ותוכניות טלוויזיה.

גם טושיבה מתכננת בקרוב חנות תוכן משלה. "אנחנו נשתמש בחנות התוכן הזו בכל המוצרים שלנו", אומר תומפסון. "אנחנו לא מנסים ליצור את חוויית החנות של אפל, אלא רואים בזה סוג של חנות נוחות. למשל, אם יהיה לך מחשב של טושיבה, יהיה לך קל להיכנס לחנות. אנשים שואלים אותנו אם אנחנו מנסים להיות כמו אפל, אבל אנחנו אומרים להם שאנחנו מנסים להיות כמו טושיבה. אנחנו נמצאים בשלב של ביצוע הסכמים עם חברות התוכן, ומתכננים פיילוט במספר מדינות". כרגע תומפסון לא יודע אם החנות תגיע לישראל.

טאבלט בחצי ממחיר ה-iPad

מלבד מסכי התלת-ממד וחנות התוכן, טושיבה לא מתכוונת להישאר מאחור בעולם מחשבי הלוח (טאבלט), לאחר שחברות כמו אפל, HP, נוקיה ואחרות השיקו או ישיקו מוצרים כאלה. טושיבה הכריזה על מחשב טאבלט בשם Journ.E Touch. מדובר במחשב לוח ביתי הכולל מסך מגע בגודל 7 אינץ', המציע גלישה באינטרנט באמצעות דפדפן של אופרה, צפייה בתכני יוטיוב, פיקסה, פליקר, ספרים אלקטרוניים וסרטים.

בטושיבה מאפשרים לשדר את כל תכני הווידיאו בצורה אלחוטית למסכים שלהם או לאלה של חברות אחרות, כך שה-Journ.E הופך למזרים מדיה (סטרימר). מלבד זאת, החברה משלבת גם כאן חנות תוכן להורדת אפליקציות וסרטים.

"זה לא מוצר שתיקח איתך בכיס", אומר תומפסון. "המוצר עולה חצי מהאייפד (כ-200 אירו באירופה, צ.ה), והוא מיועד לגלישה באינטרנט או העברת תוכן לטלוויזיה". לדבריו, יש מוצרים אחרים שמסוגלים לעשות את הדברים האלה, כמו מחשב נייד, אבל זה לא בהכרח רעיון טוב. "לי יש הסכם עם אשתי, שאני לא משתמש בנייד לצורכי בידור. כשהיא רואה אותי עם המחשב, היא יודעת שאני עובד. ה-Journ.E מיועד לבידור, ויש הפרדה במוצרים. זה לא אייפד".

בבדיקה שלנו, אתרים ישראליים עבדו על הטאבלט ללא שום בעיה, אבל עדיין חסרה כאן מקלדת. בטושיבה יכניסו עברית, ברגע שיהיה למוצר ביקוש בארץ.

הדגש בקישוריות ששמה טושיבה בטאבלט שלה הוא חלק ממגמה נרחבת בחברה, שבאה לידי ביטוי גם בטלוויזיות כמו באפליקציה המובנת של יוטיוב. מגמה זו מתבססת על מחקר שערכה החברה, לפיו שישה מתוך שבעה לקוחות מעוניינים לשתף תוכן בין המחשב לטלוויזיה, כל עוד הדבר פשוט וללא חוטים.

הימור סלולרי

תחום שבו טושיבה אינה מצליחה להתרומם הוא שוק הסלולר. החברה מנסה לפרוץ לשוק כבר תקופה ארוכה, אבל המכשירים שלה לא מצליחים. "אנחנו שוקלים את האסטרטגיה שלנו בתחום הסלולר", אומר תומפסון. "הימרנו בכבדות על מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, אולם כשעשינו זאת יותר מ-60% מהטלפונים החכמים עבדו איתם, ועכשיו מדובר על פחות מ-10% בשווקים שאני פועל בהם. למרות שמיקרוסופט אמרו שגרסה 7 תצא בקרוב, אנחנו לא בטוחים שזה הולך להיות העולם של מחר". תומפסון מוסיף כי יהיה זה נכון להמר על טלפונים של טושיבה שייצאו עם מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, אבל אם כן, זה ייקח זמן.

הכותב היה אורח חברת ניופאן, יבואנית טושיבה.