אל-על: מוקדם להעריך את ההשפעה הכלכלית מהתפרצות הר הגעש

החברה: ככל שהתקופה תתארך ובמקרה שיעדים מרכזיים באירופה יישארו סגורים לטיסות, עלולה להיות לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות ■ נשיא ארגון התעופה האזרחי הבינלאומי: הטיסה באירופה בטוחה

לאחר שנראה כי אירוע התפרצות הר הגעש באיסלנד שוכך, מעדכנת הבוקר (ד') חברת התעופה אל על כי מוקדם להעריך את ההשפעה הכלכלית הצפויה מאירועים אלה, זאת לאור היעדר האפשרות להעריך את פרק הזמן הצפוי להמשך המגבלות על פעילות טיסתית באירופה או היקפן של מגבלות כאמור. החברה מדגישה כי ככל שהתקופה תתארך ובמקרה שיעדים מרכזיים באירופה יישארו סגורים לטיסות, עלולה להיות לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות של החברה.

החברה מסרה עוד בדיווח לבורסה כי היא ממשיכה בפעילות סדירה ליעדיה באמריקה, אסיה ודרום אפריקה וכן בשדות התעופה באירופה בהם ניתן לקיים טיסות.

בגלי צה"ל דווח הבוקר כי נשיא ארגון התעופה האזרחי הבין לאומי אמר כי הטיסה בשמי אירופה בטוחה כעת, עם פתיחתה בהדרגה של התנועה באוויר, על-ידי חלק מהרשויות ביבשת. "ההחלטה לכונן מחדש את הפעילות באירופה, משמעותה שהנסיעה בטוחה" - הבהיר נשיא הארגון בתום פגישה עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון.

רשתות התקשורת המקומיות דיווחו כי בבריטניה נפתח בחצות אחד מהשדות העמוסים באירופה, נמל התעופה הית'רו. מידת הפעילות בנמלי התעופה תלויה בהתפוגגותו של הענן הוולקני, אשר מכסה בעת זו את חלק גדול משטחי המדינה. הארגון האירופי לבטיחות אווירית, "יורו-קונטרול", מסר כי הוא צפה במהלך היום לכ-13,000 טיסות בשמי אירופה - המספר הגדול ביותר שנרשם מאז יום שישי האחרון, וכחצי ממספר הטיסות המופעלות בימים כתיקונם.

מוקדם יותר הודיעה חברת התעופה הצרפתית "אייר פראנס" על חידוש טיסותיה מנמלי התעופה "שארל דה גול" ו"אורלי" בפריז; באמסטרדם, איטליה, שוויץ ובמדינות אחרות במרכז היבשת נפתח המרחב האווירי במרוץ היום ; בגרמניה הביעו תקווה בתחילת היום לחדש את הטיסות בחלק מהאזורים לקראת ערבו של יום שלישי, אך בסופו של דבר נותר המרחב האווירי סגור, על אף שכ-800 מטוסים המריאו לטיסות בגובה נמוך.

גם באירלנד ובפינלנד נותר המרחב האווירי סגור, אך מדינות אחרות ברחבי היבשת מחדשות את פעילותן האווירית בהדרגה. המרחב האווירי בנורבגיה ובספרד פתוח לתנועה, בשבדיה פתוח במרכז ובצפון וסגור בדרום, והמרחב האווירי של פולין צפוי להיפתח לתנועה בשעות הבוקר.