מחוללי סרטן אצלכם בבית

לקרינה מהסלולר יש רייטינג גבוה, אבל הסכנה נשקפת ממקום אחר: ארון החשמל ושנאים ביתיים

הירוקים ציינו ביום חמישי שעבר את יום כדור הארץ. אם הייתם בעניין, כנראה שכיביתם את האור למשך שעה והרגשתם מחוברים לקהילת "הסביבה". הנה עניין סביבתי שסביר להניח שלא שמעתם עליו, על אף שמדובר בפצצת זמן: חיליק רוזנבלום, יו"ר המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום בישראל (מלר"ז), טוען שבישראל מוגנים מפני קרינת סלולר (קרינה תאית) בעוד שיש בעיה במה שנוגע לקרינה חשמלית הנפלטת ממתקנים שנמצאים קרוב לכולנו (ארון חשמל, שנאי, טרנספורמטור, קווי חשמל).

על-פי חטיבת ההגנה מפני קרינה לא מייננת של ארגון הבריאות העולמי (ICNIRP), במצב של חשיפה ממושכת (24 שעות ומעלה) קרינה כזאת עלולה לגרום ללוקמיה, בפרט בקרב ילדים. על-פי נתוני החטיבה, די בחשיפה לארבעה מיליגאוס (יחידת מדידה של שדה מגנטי, מ' א') ברציפות כדי לגרום ללוקמיה.

המשרד להגנת הסביבה אימץ את ההנחיה הזו, וקבע שאדם לא צריך לשהות ברציפות במקום שבו מעל ארבעה מיליגאוס קרינה חשמלית. עכשיו תכינו את עצמכם לנתון הבא: במדידות שהתבצעו בכ-700 מוסדות לימוד וגני ילדים באזור המרכז נמדדו רמות קרינה של עד 120 מיליגאוס.

אנחנו עסוקים במלחמות על קרינה סלולרית, בפחד הלא לגמרי מבוסס שאולי אנחנו מטגנים לילדים שלנו את המוח, ובינתיים הרעה מגיעה ממקום אחר, קרוב יותר. בלימת רמות הקרינה אינה דבר מסובך; לפעמים כל מה שצריך לעשות הוא להחליף כבלים.

הבעיה, כמו שאמרנו, היא המודעות. באתר של המשרד להגנת הסביבה מפורטים שירותי החברות הבודקות, ובראשן מלר"ז - שהיא מוסד ללא מטרות רווח (מלכ"ר), ומנהליה פועלים בהתנדבות. העבודות נעשות במחירי עלות. במשרד להגנת הסביבה פועלים להעלאת המודעות. עד אז, קחו את החיים שלכם בידיים, ויום כדור הארץ שמח.