יורופורט, בראשית ו-KCPS רכשו שליטה במשכנות כלל

במקביל השקיעו יורופורט וקרנות המנוף בראשית ו-KCPS, בהון והלוואות, סך של 175 מילין שקל, וזאת בתמורה לרכישת כ-55% ממג'יקפיוצ'ר

חברת יורופורט וקרנות המנוף, בראשית ו-KCPS, השלימו את רכישת השליטה במשכנות כלל ובמג'יקפיוצ'ר. עם השלמת העסקה מחזיקות יורופורט וקרנות המנוף ברשת הפרטית הגדולה לבתי דיור לאוכלוסיה המבוגרת בישראל.

העסקה שבוצעה היתה משולבת, ובמסגרתה רכשה מג'יקפיוצ'ר, שהיתה בשליטת אנשי העסקים, מוטי קירשנבאום (שהוא גם בעל השליטה ביורופורט) ובוריס לוין, את השליטה (100%) במשכנות כלל בתמורה להעמדת מימון והתחייבות להעמדת ערבויות לבנקים, בהיקף כולל של כ-114 מיליון שקל.

במקביל השקיעו יורופורט וקרנות המנוף בראשית ו-KCPS, בהון והלוואות, סך של 175 מילין שקל, וזאת בתמורה לרכישת כ-55% ממג'יקפיוצ'ר. חלקה של יורופורט בהשקעה זו מסתכם בכ-30 מיליון שקל והיתרה - 145 מיליון שקל - הועמדה על ידי קרנות המנוף. לאחר השלמת העסקה מחזיקה יורופורט בכ-22% בקבוצת החברות וקרנות המנוף מחזיקות בכ-33%. בעקבות הסכמי הצבעה בין יורופורט, קירשנבאום וקרנות המנוף, תהיה יורופורט בעלת השליטה במג'יקפיוצ'ר.

עם סגירת העסקה הפכה מג'יקפיוצ'ר לחברה הפרטית הגדולה בישראל בתחום הדיור לאוכלוסיה המבוגרת, כשבבעלותה רשת של 5 בתי דיור מוגן הכוללים כ-1,300 יחידות דיור, 358 מיטות סיעודיות ועוד כ-300 יחידות דיור בתהליך הקמה. למג'יקפיוצ'ר ומשכנות כלל, נכון לתום 2009, דנכסים בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד שקל. הכנסות בסך של כ-116 מיליון שקל ורווחים של כ-41 מיליון שקל.

יצויין כי יורופורט השלימה לאחרונה את רכישת השליטה בחברת הנדל"ן הציבורית, דירקט קפיטל , הפועלת בתחומי הייזום והנדל"ן המניב בישראל ובחו"ל, במסגרת הסדר חוב עם בעלי איגרות החוב של דירקט קפיטל. בעקבות ההסדר, נמחקו כל התחייבויותיה של דירקט קפיטל לבעלי איגרות החוב , והונה העצמי של החברה גדל לכ-100 מיליון שקל. עם השלמת עסקת משכנות כלל ודירקט קפיטל, ליורופורט נכסים בהיקף כולל של למעלה מ-2 מיליארד שקל.

מוטי קירשנבאום מסר: "אנו שמחים על השלמת העיסקה לרכישת השליטה במשכנות כלל, ומאמינים כי הידע והניסיון של הנהלת מג'קפיוצ'ר בתחום הדיור המוגן יחד עם התשתית והמותג של מגדלי הים התיכון, יאפשרו לה להשביח את נכסי משכנות כלל ולייצר ערך משמעותי במהלך השנים הקרובות. אנו מצפים להמשך שיתוף פעולה גם עם קרנות המנוף במסגרת המשך פיתוחה העסקי של הקבוצה שיצרנו. חשוב לציין כי בכוונתנו להמשיך ולהגדיל את הרשת ואנו פועלים להקמת פרויקט נוסף בגני תקווה. אני בטוח כי הניסיון הרב והאיתנות הפיננסית של בעלי המניות יסייעו להמשך פיתוח החברה".

משכנות כלל מפעילה רשת בתי דיור לאוכלוסיה המבוגרת תחת שם המותג "מגדלי הים התיכון". מג'יקפיוצ'ר מפעילה בית דיור לאוכלוסיה המבוגרת ברמת השרון. חברת הנדל"ן יורופורט עוסקת בתחום של ייזום, הקמה ופיתוח של פרויקטי נדל"ן, ובכללם פארקי עסקים. החברה הוקמה על ידי קבוצת משקיעים, בראשותו של מוטי קירשנבאום, המכהן גם כמנכ"ל החברה. בין בעלי המניות של יורופורט נמנות גם חברה בשליטת הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל, בנק דיסקונט, GTC מקבוצת קרדן, כלל ביטוח, יעקב ויינשטיין, יגאל שרמייסטר ועוד.