אלביט הדמיה נכנסת לארה"ב באמצעות השקעה ב-MDT

MDT היא חברה הנסחרת בבורסה האוסטרלית המחזיקה ומנהלת 78 מרכזים מסחריים בארה"ב, בעיקר מרכזים מסחריים שכונתיים פתוחים, בשטח של כ- 13.3 מיליון רגל מרובע (כ- 1.2 מיליון מ"ר)

חברת אלביט הדמיה , הנמצאת בשליטת איש העסקים מוטי זיסר, נכנסת לפעילות בשוק הנדל"ן האמריקני. אלביט הדמיה הודיעה הבוקר (ה') כי קרן ההשקעות המשותפת של אלביט-פלאזה ארה"ב (שותפות שהוקמה לצורך השקעה בנדל"ן מניב בארה"ב על ידי אלביט הדמיה וחברת הבת שלה, פלאזה סנטרס, בחלקים שווים) ו- Eastgate, חתמה על מספר הסכמים בקשר להשקעה בחברת MDT -Macquarie DDR Trust.

MDT היא חברה הנסחרת בבורסה האוסטרלית המחזיקה ומנהלת 78 מרכזים מסחריים בארה"ב, בעיקר מרכזים מסחריים שכונתיים פתוחים, בשטח של כ- 13.3 מיליון רגל מרובע (כ- 1.2 מיליון מ"ר).

בהתאם להסכם MDT תבצע הקצאה פרטית לקרן של 141.48 מיליון יחידות חדשות (כ- 15% לפני הכסף) תמורת 9.5 מיליון דולר אוסטרלי (כ- 0.067 דולר אוסטרלי ליחידה). מחיר ההקצאה משקף פרמיה של 4.7% על מחיר היחידה ביום המסחר האחרון שלפני תום הפסקת המסחר. הקרן תרכוש את אחזקותיה של Macquarie ב- MDT, כ- 2.6%.

בנוסף, הקרן תרכוש את אחזקותיה של Macquarie בחברת הניהול של MDT, כ-50%. חברת הניהול היא האחראית על הניהול השוטף של MDT לרבות גיבוש אסטרטגיית ההשקעה ויישומה בפועל, סוגיות המימון השונות וכו'. DDR, חברה המתמחה באחזקה וניהול של נדל"ן תיוותר שותפה של הקרן בחברת הניהול ותמשיך לתפעל את נכסיה של MDT.

בהתאם להסכם אליו הגיעו כל הנוגעים בדבר לרבות DDR, לפחות מחצית מחברי הדירקטוריון של MDT יהיו מטעם הקרן, המחצית השנייה יהיו מטעם DDR ודירקטורים חיצוניים. הקרן תשתתף ותבצע חיתום משנה בהנפקת הזכויות אותה תיזום MDT לגיוס של כ- 200 מיליון דולר אוסטרלי. הנפקת הזכויות מותנית בחתימת הסכם מפורט עם חתמים.

התמורה בגין הקצאת המניות והנפקת הזכויות ישמשו להחזר חובות לא מובטחים של מטה MDT ולהקטנת שיעור המימון של הנכסים. למעשה עם השלמת התהליך ישופר וייוצב מבנה ההון והחוב של MDT. לאחר הקצאת המניות ורכישת חלקה של Macquarie ב-MDT, תעמוד אחזקתה של הקרן על כ- 15.3%. אחזקה זו עתידה לגדול באופן משמעותי לאחר הנפקת הזכויות.

מוטי זיסר, נשיא החברה, אמר כי "ב-15 השנים האחרונות ניסתה והצליחה החברה לקרוא את מפת האירועים העולמית זאת בטרם התרחשו האירועים בפועל. כך הייתה החברה מחלוצי הפיתוח ויזום של פרויקטים במרכז אירופה וביבשת הודו".

"לפני למעלה משנה הודיעה החברה כי בעקבות המשבר החריף בעולם נוצרו הזדמנויות מתאימות ביבשת אמריקה שניצולן יכול להביא לתוצאות דומות לתוצאות של פעילות הקבוצה במקומות האחרים. אמרה ועשתה. לאחר עבודה מאומצת שנמשכה יותר משנה מציגה החברה את העסקה הראשונה בארה"ב. העסקה הינה בסדר גודל מאד משמעותי והחשוב מכל, היא בונה בסיס ותשתית אשר עליה אנו מקווים תתפתח פעילות גדולה ורווחית בשוק האמריקאי בשנים הקרובות. מורכבות העסקה, היקף הנכסים, פיזורם ורווחיותם מעידים על יכולותיה של החברה לאתר הזדמנויות ולממשן."