ממשיכים לקנות בחו"ל: אקירוב באירופה, כצמן בארה"ב

אלרוב נדל"ן צפויה להשקיע 130-160 מיליון אירו ברכישת בית מלון באחת ממדינות מערב אירופה *אקוויטי 1 רכשה מרכז קניות בפלורידה בהשקעה של כ-7 מיליון דולר

ישנן חברות נדל"ן מניב ישראליות השבות ומרחיבות את פעילותן בחו"ל. כזו היא אלרוב נדל"ן, של אלפרד אקירוב, הממשיכה לפתח את פעילותה במלונאות באירופה, והבוקר עדכנה כי חתמה על הסכם אופציה לרכישת בית מלון באחת ממדינות מערב אירופה.

כדי להבטיח לעצמה בלעדיות ברכישת הנכס, הפקידה אלרוב פיקדון של 10 מיליון אירו, שיוחזר לה במידה שהאופציה לא תמומש.

סך ההשקעה ברכישה צפוי לנוע בין 130 ל-160 מיליון אירו.

את פעילות המלונאות בחו"ל מרכזת עבור אלרוב חברת לוקה (Locka), ש-80% ממנה מוחזק על ידי אלרוב נדל"ן. Locka מתכננת לפתח רשת מלונות יוקרה בערים תיירותיות, בעיקר באירופה, ובשנה שעברה הצהירה אלרוב כי תשקיע עד 1.6 מיליארד שקל בפעילות זו בשנים הקרובות.

גזית גלוב מגבירה אחיזה בפלורידה

כיום, Locka מחזיקה בשני נכסים המתוכננים להתחיל לפעול כבתי מלון בשנתיים הבאות - אחד באמסטרדם, בו מתוכננים 150 חדרים, ואחד בלונדון שצפוי לכלול 220 חדרים.

במקביל לאלרוב, חברת גזית גלוב של חיים כצמן ודורי סגל עדכנה הבוקר כי רכשה מרכז קניות בפלורידה באמצעות חברת הבת אקוויטי 1 (EQUITY ONE), הפועלת עבורה בארה"ב. ההערכה היא כי חברת הבת השקיעה כ-7 מיליון דולר ברכישת הנכס, ששטחו 4,200 מ"ר והוא מושכר כיום במלואו. בגזית גלוב הסבירו כי רכישת הנכס מחזקת את אחיזת החברה בדרום פלורידה, ומסייעת לייעל את ניהול נכסיה שם.

בנוסף, חברת הבת של גזית גלוב, סיטיקון (47.7%) הפועלת באירופה, פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2010, בהם הציגה שיפור של 7.9% בהכנסות, שהגיעו ל-49.5 מיליון אירו, ובשורה התחתונה עברה מהפסד לרווח של 13 מיליון אירו. יחד עם זאת, הכנסותיה מנכסים זהים ירדו ב-5.8%.