חוק השידורים: "פקידי האוצר עושים דברים שערורייתיים"

בימים האחרונים קיימו פקידי האוצר פגישה ובה גיבשו מתווה חדש לרפורמה בחוק השידורים, הכולל את הקדמת הפרסום בכבלים ובלוויין והחבילה הצרה לשנת 2012

מתחדש האיום למשוך את חוק השידורים: ביום שני צפויים להתחדש בוועדת הכלכלה הדיונים סביב החוק. על-פי גורמים המקורבים לדיונים, בניגוד להסכמות שהושגו עד כה בין משרד האוצר, משרד התקשורת וועדת הכלכלה, ערכו בימים האחרונים פקידים באוצר פגישה ובה גיבשו מתווה אחר. על-פי ההצעה המתגבשת בפקידות, הפרסום בכבלים יוקדם כבר לשנת 2012, כמו גם החבילה הצרה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ההסכם שגובש עד כה מדבר על בחינה מחודשת של מוכנות שוק הפרסום בשנת 2014 להכנסת פרסומות בכבלים ובלוויין, ובהתאמה הצעת חבילת בסיס צרה של מספר ערוצים בודדים לצרכנים.

"הסיכום בין האוצר לוועדת הכלכלה הוא זה שיחוקק בסוף", אומרים גורמים המקורבים להסכמים שגובשו עד כה, "הפקידים עושים דברים שערורייתיים. אם נמשיך לקבל אינדיקציות כאלה, אפשר מבחינתנו לוותר על כל העניין ולהסיר את החוק מסדר היום. הקדמה של ביצוע החוק עשויה להזיק לכל שוק התקשורת".

בפעם האחרונה, האיום להסרת החוק הגיע דווקא מכיוון פקידות האוצר, לאחר שיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אופיר אקוניס, ביקש לפצל את החוק ולהמשיך לקדם רק את החלק בו המתייחס למעבר מזיכיונות לרישיונות. עם זאת, מאז יצאה הכנסת לפגרה התקבלו הבנות חדשות המאפשרות לדחות את שני הנדבכים האחרים של החוק, במסגרת חקיקתו הנוכחית.

ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה.