הפועלים: "השקעות גזית גלוב יבואו לידי ביטוי בתוצאות 2010"

האנליסטים שבו והמליצו היום על מניית החברה ב"תשואת-יתר" ובמחיר יעד של 49 שקל - כ-27.7% מעל שער הפתיחה של המניה הבוקר

בעוד שחיים כצמן, היו"ר ובעל השליטה של גזית גלוב, מוזכר חדשות לבקרים כמי שפוקד את צמרת מקבלי השכר בקרב החברות הציבוריות, חברת הנדל"ן המניב ממשיכה לזכות בסיקור חיובי של שוק ההון המקומי. ל"גלובס" נודע כי בבנק הפועלים שבו והמליצו היום (א') על מניית החברה ב"תשואת-יתר" ובמחיר יעד של 49 שקל - כ-27.7% מעל שער הפתיחה של המניה הבוקר.

האנליסטית תמר ברינקר מזכירה כי "גזית גלוב אינה רוכשת נכס אלא אם כן יש בו פוטנציאל פיתוח והשבחה, שיגדיל את התשואה לאורך זמן. השפעת השקעות אלו על תוצאות הפעילות תבוא לידי ביטוי בעיקר במהלך שנת 2010". נכסיה בפיתוח ובפיתוח מחדש של הקבוצה, המתפרסים על-פני 20 מדינות, מוצגים בספרים נכון לסוף 2009 לפי שווי של 1.14 מיליארד שקל ונדרשים עוד 970 מיליון שקל להשלמתם. מנגד, ההכנסות מהשכרת נכסים נטו (NOI) גדלו בכ-40% בעוד שטחי ההשכרה גדלו בשליש בלבד.

נקודת חוזקה נוספת לדעתה של ברינקר היא מה שהיא מכנה "יכולתה של הקבוצה לגייס הון וחוב בהיקפי שיא בשנת 2009". לדברי האנליסטית, בכוונת הקבוצה להמשיך בגיוסים שכאלו - הן ברמת החברה עצמה והן בחברות הבנות - כדי להחיש את תנופת הפיתוח והייזום בארצות השונות. לצד זה נזכיר את אשרור דירוג כושר הפירעון של החברה בידי חברת דירוג האשראי מידרוג ("A1") בחודש הנוכחי ואת הגיוס שביצעה החברה האם, גזית אינק.

האנליסטית מזכירה כי מנכ"ל גזית גלוב ישראל, רונן אשכנזי, צופה כי מתחם G סינמה סיטי בראשון לציון שנחנך בשבוע שעבר יניב לחברה 3.5 מיליון מבקרים בשנה והכנסות מדמי-שכירות של 35 מיליון שקל. הכנסת שותפות מיעוט (ריט 1 והראל ביטוח) במרכזי G אחרים מהווה לדעתה "תמריץ לחברה להגדיל את התשואה של הנכסים", היות ו"על כל הכנסה נוספת מהנכסים גדל חלקה של גזית גלוב בהכנסות". גזית גלוב מחזיקה ב-75% מגזית גלוב ישראל והיתרה מוחזקת בידי אשכנזי.

ויחד עם זאת, גזית גלוב אינה חסינת מיתון. "החשש הגדול של לגבי פעילות החברה הוא משבר הסאב-פריים בארה"ב, למרות שמקומו בשוק הדיור, תחום שבו החברה לא פעילה", מציינת ברינקר. עם זאת, זעזועי משנה, כדבריה, הכבידו על השוכרים שלה באותם מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים. "לפנינו עוד דרך ארוכה עד ששוק הנדל"ן בפרט וכלכלת ארה"ב בכלל ישובו לתוואי של צמיחה חזקה ובת-קיימא", היא כותבת, אך מציינת שמרכז הכובד של פעילותה של הקבוצה השתנה ופעילותה בארה"ב מסתכמת ב-24% בלבד, במונחי חשיפה של ההון העצמי לדולר האמריקני.