בסימן עלייה? הכנסות קניון CINEMALL ב-2009 עלו ב-50%

הכנסות הקניון ב-2009 מדמי שכירות וניהול עמדו על 28 מיליון שקל ■ מתחילת 2010 הורחב מספר העסקים הפועלים בקניון ב-14, ומספרם עומד היום על 119 ■ הקניון שכר 50 בני-נוער כיחצ"נים

בסימן עלייה? הכנסות קניון CINEMALL (לב המפרץ) מדמי שכירות ודמי ניהול רשמו בשנת 2009 עלייה של קרוב ל-50%. בשנת 2009 צמחו ההכנסות מדמי שכירות ב-58.6% והסתכמו ב-21 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 13.2 מיליון שקל בלבד ב-2008. במקביל רשמו ההכנסות מדמי ניהול עלייה של 28.6% והסתכמו ב-7 מיליון שקל.

עם זאת, בשל ירידה בערך שווי הקניון, הקניון חותם את 2009 בהפסדים. יצויין כי שווי הקניון עומד היום על 239.4 מיליון שקל, והוא נמוך ב-6% משוויו בסוף 2008.

"הקניון מיצב את עצמו כמרכז בילוי מוביל בצפון הודות לקומפלקס הקולנועים ולמגוון המסעדות הפועלות בו", אומר אמיר דואניס, סמנכ"ל מו"פ ונכסים בשופרסל.

מתחילת 2010 הורחב מספר העסקים הפועלים בקניון ב-14, ומספרם עומד היום על 119. העסקים שנכנסו מתחילת השנה לקניון הם TwentyFourSeven, שתי חנויות ml (לנשים וגברים), MAM'Z, ג'אמפ, שתי חנויות רנואר (גברים ונשים), רוברטו, חנות אביזרים u-zone, חנות משקפיים x-ray, ג'ונגל (חנות חיות) ופליי-גיים (משחקי וידיאו). בנוסף, במתחם הבילוי החלו לפעול גם המסעדה האיטלקית "טרנטינו" וחומוס אבו-גוש.

יצויין כי שיעור התפוסה בקניון עמד בסוף 2009 על 82.3%, וכיום הוא עומד על 86% (כולל משרדים). שיעור התפוסה בקומות המסחר בנפרד עומד על 90%.

באחרונה החל הקניון במהלך שיווק לצעירים, ובמסגרתו נשכרו, באמצעות חברה חיצונית, 50 בני-נוער מהסביבה שהוגדרו כיחצ"ני הקניון. מדובר בבני-נוער בגילאים 13-17 הנחשבים למקובלים ומוביל דעה בסביבתם. בני-הנוער נהנים משכר עבור פעילותם וכן מתלושי קנייה לחנויות אופנה ולמסעדות בקניון.

זירת הפעילות העיקרית של בני-הנוער היא ברשתות החברתיות, בעיקר בפייסבוק אך גם במסנג'ר, ICQ, אתר "מקושרים" ועוד. בני-הנוער מעדכנים בעמוד מיוחד שהם הקימו בפייסבוק אודות פעילויות ומבצעים בקניון וכן הם מעלים סרטונים שמפיקים בקניון לטובת פעילות זו, תמונות ועוד. בנוסף אחראים בני-הנוער ליצירת שיח ובאזז סביב מהלכים של הקניון.

לדברי מנכ"ל הקניון, בני חליף, "בני-הנוער הם קהל צרכני חשוב בעל תרבות צריכה מפותחת. המהלך הזה נועד לחבר את ערכי המותג של הקניון כמקום בילוי ואופנה, לבני-הנוער בסביבה".

היקף השקעת הקניון במהלך עומד על 1.5 מיליון שקל ב-2010.