סנאטורים בארה"ב יוצאים נגד מדיניות הפרטיות החדשה של פייסבוק

4 הסנאטורים הביעו דאגה מכך שהשימוש בכפתורי ה-Like, שהחל בסוף השבוע, מאפשר לגורמים חיצוניים לשמור מידע על המשתמשים ברשת החברתית

4 סנאטורים אמריקניים שלחו אתמול (ג') מכתב משותף להנהלת הרשת החברתית פייסבוק, ובו הם מביעים דאגה מהשינויים שהנהיגה החברה בשבוע האחרון במדיניות הפרטיות שלה.

במכתב מוחים הסנאטורים על האפשרות לחשיפת המידע בעמודים האישיים של המשתמשים ברשת לאנשים שאינם רשומים כחברים, וכן על האפשרות המקנה לגורמים חיצוניים לשמור מידע אודות המשתמשים ברשת החברתית.

4 הסנאטורים החתומים על המכתב - צ'רלס שומר, מייקל בנט, מרק בגיץ' ואל פרנקן - מיענו את המכתב למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג. הארבעה הביעו במכתב את התנגדותם לכך שמקום המגורים הנוכחי של המשתמשים, מקום הולדתם, תחביביהם, תחומי העניין שלהם ורשימת חבריהם הפכו להיות נגישים גם לגורמים שאינם חברים רשומים שלהם, בניגוד למצב הקודם.

כמו כן מחו הסנאטורים על האפשרות שניתנה לגורמים חיצוניים לשמור מידע אודות המשתמשים בפייסבוק ליותר מ-24 שעות, ועל הטמעת כפתור ה-Like באתרים שונים על מנת לחלוק מידע עם משתמשי הרשת החברתית.

"אנו דואגים שהשימוש בכפתור ה-Like ייתן הזדמנות לגורמים חיצוניים לגשת למידע אודות המשתמשים שאינו נחשף בפרופיל המשתמש הפומבי שלהם, דוגמת רשימת חבריהם ומידע אודות חברים אלה", כתבו הסנאטורים.

הסנאטורים ציינו במכתבם כי ועדת המסחר הפדרלית (FTC) עשויה לבצע בדיקה בעניין מדיניות הפרטיות של פייסבוק, אך הדגישו כי "אנו מאמינים כי פייסבוק יכולה לבצע את הצעדים הנכונים על מנת להרגיע את חששותיהם של למעלה מ-400 מיליון משתמשיה".

יצויין כי אתרים דוגמת פייסבוק, גוגל ואחרים תלויים בגישה שיש להם למידע אודות הגולשים על מנת להגדיל את רווחיהם מפרסום מקוון. לאחרונה מופעל לחץ רב על ועדת המסחר הפדרלית לבחון נושא זה.

פייסבוק הגיבה עוד באותו היום על מכתבם של הסנאטורים במכתב משלה, עליו חתום סגן נשיא החברה, אליוט שראג'.

"המוצרים החדשים שלנו נועדו להעצים את החוויה האישית של המשתמשים ולעודד פעילות חברתית ברשת, תוך מתן שליטה למשתמשים על כמות המידע אותו הם מעוניינים לחלוק", כתב שראג'.

במקביל, דוברת ועדת המסחר הפדרלית, קלאודיה בורן-פארל, מסרה כי הוועדה "מתכננת פיתוח מסגרת עבור רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט אחרים, בה יוכלו להשתמש כדי לקבוע את מדיניות איסוף המידע שלהם".