"את הפערים במשק לא מצמצמים ע"י הגבלת 100 מנהלים"

כך אומר אודי ניסן, הממונה על התקציבים באוצר, בתגובה לביקורת הציבורית נגד שכר הבכירים המופרז ■ "צריך לשלם פחות מ-100 שקל בחודש על טלוויזיה"

אודי ניסן, הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, הודף היום (ה') את הביקורת הציבורית סביב התנגדות האוצר לחקיקה שהובילו חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ להגבלת שכר הבכירים המופרז במשק.

בראיון לגלי צה"ל, אמר ניסן כי יש לחשוב על "מנגנונים נוספים" למתן תמריצים למנהלים הבכירים, והגן על עמדת פקידי האוצר נגד הצעת החוק להגבלת השכר כך שהמנהל הבכיר ביותר בארגון ירוויח לכל היותר עד פי 50 מהעובד הזוטר ביותר בארגון.

"אנחנו לא נקבע את השכר במשק; את הפערים במשק הישראלי לא מצמצמים ע"י הגבלת שכר של 100 מנהלים", אמר ניסן. "אנו מנסים לקדם את התחרות במשק".

ניסן דחה את הביקורת לפיה האוצר מגן על העשירים והזכיר שהאוצר סירב לפרוש "רשת ביטחון" רחבת היקף בשיא המשבר הפיננסי, למרות בקשות חוזרות ונשנות מצד בכירים במגזר הפרטי.

"בתקופת המשבר הופעלו עלינו לחצים אדירים לבוא ולתת הגנה לטייקונים. מי עמד בפרץ? הפקידים ומשרד האוצר", אמר ניסן. "יצאנו נגד כל בעלי ההון ועוד אומרים שאנחנו דואגים לעשירים?".

המטרה בשוק הטלוויזיה: פחות מ-100 שקל בחודש

"אני מקווה שמחוקקים יסייעו לנו ולא יעלמו ברגעים המכריעים", אמר ניסן על חוק השידורים. ניסן קרא לחברי הכנסת להעביר את החקיקה שתאפשר חבילה צרה ופרסום בכבלים ובלוויין.

"היום משק-בית ממוצע משלם יותר מ-200 שקל לחודש על חבילת הבסיס", אמר ניסן, "ברוב המדינות המחיר הוא חצי או פחות. מחייבים ציבור לקנות 200 ערוצים כשאתה משתמש ב-10. המטרה היא שהצרכן יבחר את הערוצים שהוא רוצה בפחות מ-100 שקל".

לשאלתו של העיתונאי רינו צרור, האם הפרסום בכבלים ובלוויין לא "יפרק" את ערוץ 10 ו-2, ענה ניסן, "אנחנו מדברים על שוק פרסום אחר". לדבריו, "יש חובה לעשות צעדים שיגבירו את התחרותיות. אנחנו מנסים לעשות שורה של צעדים ונתקלים בקשיים, אני מקווה שחברי הכנסת יגלו אחריות".