ביהמ"ש: בני-הזוג תמרי לא ידעו בזמן אמת על המעילה בכספי דב לאוטמן

נקבע כי ‎‎רמי תמרי ועדית תמרי, הדירקטורים בחברת הברוקרים "מרץ השקעות" שהשקיעו את כספו של לאוטמן, לא ידעו בזמן אמת על המעילה בכספיו - וכי מנהל התיקים מייקל גביש הוא שביצע את הפעולות האסורות

‎‎רמי תמרי ועדית תמרי, הדירקטורים בחברת הברוקרים שהשקיעו את כספו של דב לאוטמן, לא ידעו בזמן אמת על המעילה בכספיו של לאוטמן - כך קבע אתמול (ד') בית המשפט המחוזי מרכז בהחלטה שניתנה במסגרת תביעתו של לאוטמן ושל 3 חברות שבבעלותו בסך 10 מיליון דולר נגד חברת "מרץ השקעות", בני-הזוג תמרי ומנהל תיקי ההשקעות מייקל גביש.

בהחלטתו כתב השופט בנימין ארנון כי "'מרץ השקעות' ובני-הזוג תמרי הצליחו להוכיח את טענותיהם שלפיהן גביש הוא שניהל את תיקי התובעים בתקופה הרלוונטית וביצע את הפעולות האסורות".

השופט ציין כי "מר תמרי לא ידע בזמן אמת על ביצוע הפעולות הפסולות בתיקי התובעים, והראיות מלמדות כי לגברת תמרי היעדר זיקה כלשהי לפעולות הפסולות".

ההחלטה ניתנה במסגרת הליך מקדמי שקבעה נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, הילה גרסטל, באפריל 2008, שבו הוחלט לברר את השאלה "מי ביצע את הפעולות בתיקים ומי ניהל אותם" ואת שאלת מעורבותם של בני-הזוג תמרי לגבי המתרחש בתיקים.

בתביעה, שהוגשה על-ידי לאוטמן ב-2007, נטען כי בתיקי השקעות שלו ושל החברות, שנוהלו ב"מרץ השקעות" על-ידי מנהל התיקים גביש, בוצעו פעולות אסורות לכאורה, שלא לפי הסכמי ניהול התיקים.

רמי תמרי, שמשמש כמנהל הפעיל של "מרץ השקעות", שהוא ואשתו עדית הם גם הדירקטורים היחידים והמחזיקים בהון במניות שלה, טען למן הרגע הראשון כי אין לו ולאשתו יד ורגל בביצוע המעשים המיוחסים למייקל גביש.

גביש עצמו פוטר מ"מרץ השקעות" עוד לפני שהפרשה התפוצצה, ונעצר בינואר 2008 על-ידי רשות ניירות ערך לחקירה בחשד לביצוע עבירות תרמית. באפריל 2009 הוגש נגדו כתב אישום בעקבות התלונה של לאוטמן.

את "מרץ השקעות" ואת בני-הזוג תמרי מייצגים עוה"ד עופר צור, כפיר ידגר וענת בורגר ממשרד גורניצקי ושות'. ‏‎‎‏(ת"א 1001-11-07).