עובדי ארקיע לראש עיריית אילת: לא נבטל קו הטיסות לעקבה

הוועד הארצי של עובדי ארקיע פנה היום למאיר יצחק הלוי בו הוא קורא לראש העיר לסגת מהאיום שהעביר לחברת ארקיע ולפיו במידה וארקיע לא תבטל את תוכניותיה להשיק קו הטיסות לעקבה ינקטו נגדה ראש העיריה והמלונאים באמצעים

הוועד הארצי של עובדי ארקיע פנה היום (ה) לראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי בו הוא קורא לראש העיר לסגת מהאיום שהעביר לחברת ארקיע, ולפיו במידה וארקיע לא תבטל את תוכניותיה להשיק קו טיסות לעקבה ינקטו נגדה ראש העיריה והמלונאים באמצעים.

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני מספר ימים העביר ראש עיריית אילת מכתב לבעלי ארקיע אבי נקש ובו כתב שראשי תעשיית התיירות בעיר שהתכנסו לדיון חירום בתוכניותיה של ארקיע קוראים לחברה שלא לעודד תיירות לעקבה. החלטתה של ארקיע להפעיל קו טיסות לעקבה ולשווק חבילות נופש לעיר השכנה לאילת, במחירים אטרקטיביים המתחרים למחירי אילת התקבלה בעקבות האישור שניתן לחברת אל על להתחיל ולפעול בקו נתב"ג אילת.

ארקיע, שהקו לאילת מהווה את עיקר פעילותה העסקית טענה כי מתן הרישיון לאל על יגרום לקריסתה וכפועל יוצא לפיטורי מאות עובדיה מצאה את עקבה כיעד נוסף אליו היא מתכוונת לפעול.

במכתב שהעביר היום יגאל כהן יו"ר נציגות עובדי ארקיע, כותב כהן כי במשך חודשים ארוכים ניהלו ראש העירייה והתאחדות המלונאים, קמפיין תקשורתי, חד צדדי, מתוזמן ומתוזמר לטובת ענקית התעופה אל-על, במטרה מוצהרת לדחוף את שר התחבורה לאשר לאל על לבצע טיסות לאילת.

"ידעת לאורך כל הדרך כי משמעות דחיפתך ותמיכתך הבלתי מסויגת בענקית התעופה אל-על הינה חיסול ענף הפעילות המרכזי של חברות ארקיע וישראייר, פיטורי מאות עובדים, מרביתם ככולם תושבי אילת והדרום ואף ריסוקן של חברות התעופה - ארקיע וישראייר. האצטלה המרכזית שהייתה שגורה בפניך הייתה כי יש להכניס את ענקית התעופה אל-על לקו זה - בכדי לאפשר תחרות חופשית והדגשת לאורך הדרך, כי אתה מראשי התומכים בתחרות חופשית ובהורדת מחירים. טענת זאת גם בפני, ובפני נציגי הועד הארצי של עובדי ארקיע בפגישה שיזמנו במשרדך בכדי לנסות ולשכנעך כי דרכך איננה הדרך הנכונה - אולם ללא הועיל".

כהן טוען במכתבו כי כעת מסתבר כי לא תחרות עמדה לנגד ראש עיריית אילת, וכי הניסיון להלך על הנהלת ארקיע ועל עובדיה (השותפים בבעלות על החברה א.פ.מ) הוא כהגדרתו "מהלך פתאטי והזוי - שלא יצלח".

כהן מוסיף וכותב כי במשך שנים כה רבות שרתו עובדי ארקיע את העיר אילת בנאמנות ומסירות אין קץ, אתה זה שהחלטת לרסק את הקשר בינינו ולהפנות לנו עורף, עת שבחרת צד ותמכת בצורה אובססיבית, בטענות שווא, באל על. והוא מסכם "העדפתך החד צדדית והכה מובהקת של אל על, על פני תושבי עירך ועובדי ארקיע, הביאה את ארקיע לחפש דרכים לפרנס את עובדיה. זה לא היה צריך להיות כך - אבל אתה הוא זה שעשה את הבחירה - ואין לך אלא להלין על עצמך. לפחות כעת תתמודד איתה בצורה ראויה ולא בדרך של בריונות ואיומים".