שולה זקן וסמלי הסטטוס החדשים

היא חשודה גם בהלבנת הון, סטטוס המעמיד אותה בשורה אחת עם אילי הון כמו גאידמק

בדומה לנשיא לשעבר משה קצב, שולה זקן הקימה עמותה שמטרתה לסייע בגיוס תרומות בעבורה, במטרה להתמודד עם עלות הייצוג המשפטי שלקחה; בדומה לפטרונה לשעבר אהוד אולמרט, היא שיגרה את עורך דינה למסור הצהרה לתקשורת, ואף "קיצרה את שהותה" בחו"ל ושבה ארצה כדי למסור את גירסתה בפרשת השחיתות מרובת הזרועות הקרויה הולילנד.

אין ספק: שולה זקן כבר אינה רואה בעצמה אדם פרטי, אלא מתנהלת על התפר שבין כוח עזר פוליטי לאישיות ציבורית בזכות עצמה.

מה חבל שחוקרי המשטרה אינם טורחים להעניק לזקן לפי שעה את אותה ליטרת כבוד שהיא כה זקוקה לה כדי להמריא בסקרי סוף השבוע. עובדה, את אהוד הם לעולם לא היו חולמים לעצור בנמל-התעופה, רגע אחרי שהוא נוחת ממסע תענוגות בגולת לוס אנג'לס. טוב, לאהוד יש יועצים המשלבים בלו"ז שלו גם פגישות עם ראשי מדינות, משחקי כדורגל מסקרנים וטקסי זיכרון לשואה. כדאי להחליף איתו מילה בנושא בפעם הבאה שייפגשו, בבית המשפט.

כבוד לפיגורות

ובכל זאת היו למעצרה המתוקשר של זקן, בין התור לאיסוף הקניות מהדיוטי-פרי לאיסוף המזוודות, גם צדדים חיוביים. הציבור עסק השבוע בשאלה אם המשטרה היתה צריכה לאפשר לזקן חניית ביניים בבית, לאכול משהו, להתקלח ולהחליף בגדים לפני שתפגוש את המצלמות באולם בית המשפט בראשון-לציון, ואת המזרן הדק, הבלתי מפנק, של כלא נווה-תרצה.

משאלים פורסמו, סקרים שוקללו - גירסה משונה מעט של קדם-קדם-פריימריז. בתחילת השבוע הבא, אם תבקש המשטרה להאריך את המעצר, יתברר אם זקן תגיע לדיון במשפט ראשונטורס-טלנסקי (להלן: "פרשות הפרווה הנשכחות") בכוחות עצמה - או שתוסע לשם ברכב הליווי של שב"ס.

חוקרי יאח"ה, מצדם, מחצינים בהתייחסותם השונה לאולמרט ולזקן את הכבוד האינהרנטי שהם רוחשים לפיגורות פוליטיות, אפילו לכאלה שהם עצמם סייעו בהורדתן מהבימה הציבורית.

צריך להודות על האמת - למשטרה יש חשבון פתוח גם עם אולמרט וגם עם זקן. ובכל זאת, אולמרט זוכה ליחס הראוי ל-VIP, וזקן נעצרת בנמל-התעופה, כמו מבוקש נמלט שתמונתו הופצה על-ידי האינטרפול.

בזיכרונו של תת-ניצב שלומי איילון, המסיים היום את תפקידו כראש יאח"ה ומי שאמון על עשרות החוקרים המגויסים כולם לחקירת הסתעפויות הולילנד, עוד צרובים העלבונות שהטיח בו אולמרט ב-2008, בריטואל שהתקיים מדי יום שישי, כשראש הממשלה הקצה לחוקרים זמן חקירה מוגבל של שעה-שעתיים, שממנו נגס רק כדי לעלוב בחוקרים ולהאשימם בהדלפות.

זקן, לעומת הבוס לשעבר הנרגן, הסתפקה במחאה קולנית פחות: כשנחקרה אז על מעטפות הכספים, היא החליטה לשמור על זכות השתיקה והסבירה כי תשמח למסור את גירסתה אם ייסגר נגדה התיק הקודם שבעטיו נחקרה, בפרשת רשות המסים.

"אני מרגישה שהרדיפה של המשטרה אחריי לא מפסיקה, ויש לי הרגשה שבכוח רוצים להפליל אותי", היא אמרה בחדר החקירות. "אני עד היום לא מבינה למה הגעתי לכאן בפרשת רשות המסים, למה היום אני פה בפרשה אחרת, ואולי מחר ימצאו עוד איזושהי פרשה".

החוקרים, כנראה, לא הבינו את כוונת דבריה. במקום לסגור את התיק הקודם שלה - הם הלכו ומצאו עוד פרשה.

עכשיו זקן כבר משתפת פעולה ומוסרת גירסה, אבל חשוב שאהוד יידע - הגירסה שלה אינה מפלילה אף אחד, בטח לא אותו.

ואולי בכל זאת הכל לטובה, כמו שאומר הרב. ברשימת העבירות שפירטה המשטרה בבקשה להארכת מעצר מופיעות כמובן העבירות הקלאסיות של מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי חקירה, עד שנראה כי מישהו עשה שימוש יתר במקשי העתק-הדבק מהפרשות הקודמות.

אלא שמלבד עבירות אלה חשודה זקן גם בעבירת תיווך לשוחד, ובניגוד לאורי מסר שהסתפק רק בתיווך, זקן חשודה גם בלקיחת שוחד. כמו איש ציבור ממש. ואפילו בהלבנת הון - סמל סטטוס של ממש, המעמיד אותה באותה שורה עם גלריה של אילי הון כמו ארקדי גאידמק.

מי יודע, אולי כשכל זה ייגמר, תוכל זקן להתפנות כדי לעשות לביתה. איזו חנות קטנה בקניון רמת-אביב, מה יש?

yuval-y@globes.co.il