אובמה: יש לנקות את המזרח התיכון מנשק גרעיני - גם מישראל

עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי ארצות הברית פנתה למצרים במטרה לפירוק מדינות האזור מנשק גרעיני ■ הפנייה נעשית יומיים לפני פתיחת ועידת האו"ם למניעת נשק גרעיני בה לא תשתתף ישראל

אובמה נגד מתקני הגרעין: הממשל האמריקני מתכוון לפעול בצעדי תקדים כדי לנקות את המזרח התיכון מנשק גרעיני. על פי הדיווחים, וושינגטון פנתה בהצעה למצרים כדי לנסות להניע את המהלך, לפני ועידת האו"ם למניעת נשק גרעיני שתיפתח בשבוע הקרוב.

עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח היום (שבת) כי לדברי בכירים בממשל אובמה הועברה למצרים הצעה אמריקנית, שהרחיקה לכת מכל מה שהוצע בעבר, במטרה להביא לפירוק מדינות האזור מנשק גרעיני, בהן גם ישראל. אך הערכה היא שצעד זה יקרה רק לאחר חידוש המשא ומתן בין ישראל למדינות ערב.

לטענת נציגים בבית הלבן, מדובר בצעד חשוב ביותר, זאת כדי להוכיח לשאר העולם שארצות הברית, שמואשמת לא פעם בשתיקה לגבי הימצאות נשק גרעיני בישראל, פועלת למען פירוק הנשק באזור באותו הזמן בו היא פועלת למניעת פיתוח השק גרעיני באיראן.

כינוס האו"ם בנושא הגרעין ייפתח ביום שני הקרוב בניו-יורק והוא נערך אחת לכל חמש שנים. ישראל עצמה לא תגיע לוועידה, וזאת מכיוון שהיא אינה חתומה על האמנה לאי הפצת נשק גרעיני.