צפו בתמונות: הרכב הסיני SAIC בדרך לאולמות התצוגה בארץ

משרד התחבורה אישר לחברת לובינסקי לייבא את רכבי חברת SAIC לישראל ■ בשלב הראשון אושרה כמות מוגבלת של כמה מאות יחידות, וההשקה המלאה מתוכננת ל-2011

לאחר שנים של מגעים חשאיים, מלחמות על זיכיונות ואין סוף הצהרות, יתחילו בקרוב המכירות של מכוניות פרטיות מתוצרת סין בישראל. משרד התחבורה אישר רשמית לחברת לובינסקי להתחיל לייבא ולשווק בארץ מכוניות פרטיות מתוצרת חברת SAIC הסינית, אם כי בשלב הראשון מדובר בכמות מוגבלת של כמה מאות יחידות. משרד התחבורה סירב בהתחלה לאשר את ייבוא המכוניות בספטמבר אשתקד, לאחר שאלה לא עמדו לטענתו בתקנות יורו 4 במלואן. אולם לאחר מאבק משפטי שנמשך כמה חודשים ולאחר התערבות ישירה של השגריר הסיני בישראל "התכופף" המשרד ואישר ייבוא של כמות המוגדרת "ניסיונית".

המכוניות יימכרו בישראל תחת שם המותג האירופאי "MG" ובשלב הראשון ישווק בישראל דגם אחד שאושר לייבוא: מכונית המנהלים MG550, שאורכה 4.62 מ', רוחבה 1.83 מ' ובסיס הגלגלים של 2.7 מ'.

רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG,
 רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG,

כ-200 מכוניות כאלה צפויות להגיע ארצה כבר ביולי והן יצוידו במנועי 1.8 ליטר טורבו בהספק 160 כ"ס, תיבה אוטומטית יפנית בת 5 מהירויות ואבזור תקני עשיר שכולל בין השאר מערכת אקלים אלקטרונית, בקרת שיוט, חישוקי סגסוגת, ריפוד עור ועוד.

ברבעון הראשון של השנה הבאה צפויה SAIC להשיק באירופה דגמים עם מנועים בתקינת יורו5 העדכנית, שיאפשרו ייבוא בהיקף מלא של רכבי המותג. מהחברה נמסר כי בשלב מאוחר יותר צפויה להגיע לארץ גם המשפחתית MG350 ולצידה מכונית מנהלים בתצורת 5 דלתות, שתיקרא MG6.

רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG,
 רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG,

בחברת לובינסקי אומרים כי גם הכמות הראשונית, שאושרה לשיווק, תוצע לקהל הרחב ולא לציי ליסינג. המכוניות ישווקו באמצעות מערך נפרד מהמערך הקיים של פיז'ו-סיטרואן דרך חברת הבת "CAR-EAST". למכוניות יהיה להם אולם תצוגה נפרד, שנמצא כיום בשלב הקמה. מדיניות המחירים עדיין לא ידועה אולם התמחור של מכונית המנהלים צפוי ככל הנראה להיות דומה למקובל בקבוצה - בסביבות 140 אלף שקל פלוס. עם זאת המכוניות יציעו רמת אבזור גבוהה בהרבה מהסטנדרט המקובל בקבוצה.

מקורות בענף הרכב אומרים כי הם רואים באישור הייבוא של רכב סיני לישראל צעד חיובי, שיקל על ההחדרה של מותגים סיניים רבים נוספים בשנתיים-שלוש הבאות. רוב יבואני הרכב הגדולים וגם כמה חברות ליסינג כבר מחזיקים כיום בזיכיונות ייבוא של רכב סיני לישראל. אולם למותגים אלה אין עדיין תקינת יורו 5, שתאפשר את שיווקם בישראל. המותג הבא, שיגיע לארץ, הוא ככל הנראה "צ'רי" (CHERY), שמתכננת את החדירה האירופאית שלה לתחילת 2011.