מניות הנפט והגז רותחות: IPC בוחנת הנפקה בבורסה בת"א

בונטאן, חברת האם של IPC, נסחרת בארה"ב לפי שווי של 17.5 מיליון דולר בלבד

הרתיחה סביב מניות חיפושי הגז בשוק ההון הישראלי, כבר הובילה את קופר לשקול להנפיק את IPC בבורסה הישראלית לקראת גיוסי ההון הגדולים שידרוש הפרויקט בעתיד. משרד עו"ד מיתר ליקוורניק, שנשכר על-ידי IPC, אמור לסייע בכך, והיותו של צחי סולטן יו"ר חברת כלל חיתום לבטח לא תזיק.

אפרופו ההייפ המקומי סביב מניות הגז, מעניין לציין שבונטאן, חברת האם של IPC, נסחרת בארה"ב לפי שווי של 17.5 מיליון דולר בלבד.

עד שתתברר סופית השאלה, האם יש ב"מירה" וב"שרה" מיליארד חביות הנפט, יצטרכו הווארד קופר, צחי סולטן, עופר נמרודי וחבריהם לצלוח לא מעט מכשולים. הראשון יהיה מציאת שותף-מפעיל בינ"ל העומד בהנחיות החדשות שפרסם מימרן. כלומר, בעל ניסיון בקידוחים ימיים בהיקף של 100 מיליון דולר. כניסת שותף-מפעיל צפויה לדלל עוד את החזקותיהם של קופר והשותפים האחרים.

ביוני יתקבלו עיבודי הממצאים של הסקר התלת-מימדי, שעלולים להפחית משמעותית את הסיכויים למימוש התחזיות האופטימיות. ביולי אמורה מועצת הנפט להחליט, האם להמליץ למימרן לאשר את העברת הזכויות מפטרומד לקבוצת קופר-נמרודי-סולטן, ולקראת הסתיו אמורה להתקבל תשובה סופית לגבי הימצאותם ומיקומם של מבנים המתאימים לקידוחי אקספלורציה.

"לא נחליט איפה לשים את האיקס על המפה לפני ספטמבר-אוקטובר", אומר הגיאולוג של קופר, איגור אפימוב. "נקדח באר אחת ב'מירה' ואחת ב'שרה'. אבל אם נגלה גז, נקדח 3 או 4 בארות. כבר לא צריך לחכות שנים. אפשר להתחיל בקידוח ב-2011".

אפימוב מחפש אסדת קידוח שתוכל להגיע בזמן המיועד. אחת האפשרויות היא לשתף פעולה עם נובל אנרג'י שהאסדה שהזמינה עבור קידוחי האקספלורציה ב"לוויתן", צפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה. "לקדוח באר דורש המון תכנון ומחשבה", הוא אומר, "זה כמו לבנות גורד שחקים, רק בכיוון ההפוך".