IVC: חברות מדעי החיים הובילו את הגיוסים ברבעון הראשון

סך ההשקעה בתחום ברבעון - 86 מיליון דולר ■ בסכום זה התחלקו 24 חברות, לעומת 25 ברבעון המקביל

חברות מדעי החיים הובילו את גיוסי ההון של חברות ההיי-טק הישראליות ברבעון הראשון של השנה - כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר IVC לקראת "שבוע ביומד ישראל 2010", שייערך ביוני.

נתוני הסקר מלמדים ש-53% מההשקעות בחברות בשלבי המו"פ (Early Stage), ו-37% מההשקעות בחברות בתחילת מכירות (Mid-Stage), היו של חברות מתחום מדעי החיים. ברבעון הראשון, סבב הגיוס הממוצע של חברה מהתחום היה קרוב ל-3.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009.

ב-IVC מציינים שסך ההשקעה במדעי החיים היה ברבעון הראשון כ-86 מיליון דולר, שהתחלקו בין 24 חברות. לשם השוואה, ברבעון הקודם ההשקעות הסתכמו ב-62 מיליון דולר (29 חברות), ובמקביל ב-50 מיליון דולר (25 חברות).

67% מההשקעות בתחום מדעי החיים היו בחברות מכשור רפואי, והסכום שהושקע בהן, 58 מיליון דולר, היווה עלייה של 93% לעומת הרבעון הקודם ושל 107% לעומת הרבעון המקביל.

"התחזקות סקטור מדעי החיים בולטת על רקע ירידות בגיוסים בשאר תחומי ההיי-טק", אמר מנכ"ל IVC, קובי שימנה. "אקזיטים משמעותיים מהשנה האחרונה, הסכמי מסחור של טכנולוגיות רפואיות ישראליות לחברות רב לאומיות, המכרז הממשלתי להקמות קרנות הביוטק והפשרת שוק ההנפקות המקומי, נותנים רוח גבית להשקעות בסקטור בישראל".