סקר דלויט לבכירי הנדל"ן: הכי כדאי לקנות דירה בהוד-השרון

גם חיפה ונס-ציונה התברגו לשלישייה הראשונה של הערים האטרקטיביות ביותר להשקעה ■ 71% מהמשתתפים בסקר הנדל"ן מעריכים כי מחירי השכירויות בת"א לא יעלו בשנה הקרובה, לעומת 58% בסקר הקודם

הוד השרון, חיפה ונס ציונה הם יעדי ההשקעה החמים ביותר ומחירי השכירויות בת"א לא צפויים לעלות בשנה הקרובה. כך מעריכים בכירי ענף הנדל"ן בסקר שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן-אלמגור-זהר, שפורסם היום (ב').

בסקר, הנערך מדי חצי שנה, נבחנו 14 ערים בנוגע לפוטנציאל ההשקעה בהן, ללא ת"א. 44% מהמשתתפים בסקר מסרו כי הוד השרון היא יעד השקעה עם פוטנציאל גבוה, 38% נקבו בעיר חיפה ו-31% בנס ציונה. רק 6% מהנשאלים מסרו כי באר שבע היא יעד מועדף להשקעה.

ממצאי הסקר עולים בקנה אחד עם האינדיקטורים המצביעים על התאוששות כלכלית. 56% מבכירי ענף הנדל"ן מעידים כי לא חלה הרעה בתנאי האשראי והם אינם מתקשים למצוא ליווי ומימון בנקאי בארץ, לעומת 25% בלבד שטוענים כי חלה הרעה בתנאי האשראי. 53% מהמשתתפים בסקר צופים שיפור בסביבה הכלכלית בעוד ש-47% מעריכים כי היא תיוותר ללא שינוי.

מדד הנדל"ן-15, שזינק ב-33% בשנה האחרונה, ימשיך לעלות בשיעור של עד 10% בשנה הקרובה. כך מעריכים לא פחות מ-71% מהמשתתפים בסקר. 24% צופים כי לא יחול כל שינוי במדד זה ו-6% צופים ירידות של עד 10%.

המחירים בארה"ב הגיעו לתחתית

ומה באשר למחירי הדירות? ובכן, בסקר האחרון שפורסם בחודש ספטמבר העריכו 74% מבכירי הנדל"ן כי המחירים ימשיכו לעלות בשיעור של עד 10%, וצדקו. הפעם, אין התייחסות ספציפית למחירי הדירות, אך 71% מהמשתתפים בסקר מעריכים כי מחירי השכירויות בת"א לא יעלו בשנה הקרובה, בעוד 14% בלבד צופים עלייה של עד 10% ושיעור דומה של נשאלים צופה ירידה של עד 10%. בסקר הקודם, 58% העריכו כי מחירי השכירויות בת"א לא יעלו.

36% מהמשתתפים בסקר צופים ירידה במחירי דירות היוקרה בישראל, אולם 35% מעריכים כי לא יחול כל שינוי במחירי דירות היוקרה ו-29% מעריכים כי מחירי דירות היוקרה בישראל צפויים לעלות ב-10%.

הסקר מצביע גם על מידת האטרקטיביות של שוקי הנדל"ן בחו"ל בעיני המשקיע הישראלי. 35% מהמשתתפים בסקר מסרו כי ארה"ב היא היעד האטרקטיבי ביותר להשקעה, 29% נקבו במזרח אסיה ו-24% במערב אירופה. 60% מהמשתתפים אמרו כי מחירי הנדל"ן בארה"ב הגיעו לתחתית.

"המשבר הכלכלי יצר הזדמנויות השקעה נדירות שלא נראו כמותן בארה"ב בשנים האחרונות", אמר רו"ח אמיתי ובר, ראש מגזר הנדל"ן בדלויט בריטמן-אלמגור-זהר. "מחירי בתים באזורים רבים בארה"ב כבר הגיעו לרמתם הנמוכה ביותר. עם זאת, אפשרויות המימון נותרו מוגבלות וישנם עדיין קשיים רבים בקבלת מימון לעסקאות מסוג זה. ההתאוששות במחירי נכסי הנדל"ן בתחומי קמעונאות, המסחר והתעשייה תהיה איטית בעיקר עקב העובדה שחוזי השכירות בנכסים אלו הינם לזמן ארוך יחסית".