שבוע שני ברציפות: סלקום בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת

Twisted Fly: חלק ניכר מהגולשים חשבו כי "פרסומת החרשים" היא צינית ומשתמשת במניפולציה רגשית

השבוע, בפעם השנייה ברציפות, בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצבת הפרסומת של סלקום לתוכנית "סלקום משפחה", באמצעות מקאן-אריקסון, שחוללה 39% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות השבוע, ותפסה נתח שיחה גדול יותר מאשר בשבוע שעבר (22%).

השיחה ברשת אודות הפרסומת של סלקום התחוללה ב-4 זירות שיחה: פורומים (62%), פייסבוק (26%), טוויטר (10%) וטוקבקים (2%).

בדומה לשבוע שעבר, מחוללי השיחה העיקריים אודות הפרסומת נסובו סביב סנטימנט הגולשים בנוגע לפרסומת, אולם ניתן לראות כי השיחה אודות הפרסומת התאפיינה בסנטימנט חיובי יותר מאשר בשבוע שעבר.

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 60% מכלל השיחה על הפרסומת ברשת, דן בסנטימנט החיובי של הגולשים. 62% מהגולשים חשבו כי הפרסומת מקסימה, מרגשת ועשויה היטב.

26% מהגולשים חשבו כי השימוש בחרשים ובשפת הסימנים מכניס לתודעת הציבור את קיומו של ה"אחר" ומעוררת אמפתיה כלפי ציבור החרשים - "כשראיתי את הפרסומת הצטערתי שאני לא יודעת את שפת הסימנים".

12% מהגולשים חשבו כי השימוש בחרשים הוא נכון ובעל חשיבות רבה עבורם, כך שבעקבות הפרסומת הם מרגישים שייכים לחברה - "היכולת של סלקום לפנות לאותה קבוצה ולהסביר לה שהיא נתח לגיטימי וכוח צרכני מראה כי באמת מדובר במשפחה ולא בקבוצות חברתיות".

מחולל השיחה השני, שהיווה 40% מכלל השיחה ברשת, דן בסנטימנט השלילי של הגולשים בנוגע לפרסומת. 78% מהגולשים חשבו כי הפרסומת היא צינית, לא מודעת לעצמה ומשתמשת במניפולציה רגשית על הצופים בה.

12% מהגולשים חשבו כי הבחירה דווקא בחרשים לפרסם חברה סלולרית הנה בעייתית. "הפרסומת של סלקום מציגה את חוסר הטקט המנצח לשנת 2010, חרשים מפרסמים זמן אוויר מתנה בסלולרי".

בפער לא גדול הגיעה למקום השני הקמפיין של רשות האוכלוסין, עם 34% מהיקף השיחה אודות פרסומות ברשת, הקורא לציבור לא להעסיק עובדים זרים באופן לא חוקי "על גבם" של העובדים ישראלים.

דעתם של הגולשים בנוגע לקמפיין זה התאפיינה ברובה בסנטימנט שלילי, כאשר הטענה המרכזית היתה כי המקצועות שאותם מאיישים העובדים הזרים אינם מבוקשים בחברה הישראלית.

את מקום השלישי מאכלסת הפרסומת החדשה של 012 סמייל, בכיכובם של אייל קיציס ודנה אינטרנשיונל, עם 11% מהיקף השיחה.

במקום הרביעי ממוקמת הפרסומת החדשה של yes עם 4% מהיקף השיחה; ובמקום החמישי, הפרסומת לחומוס צבר, בכיכובו של ליאור נרקיס, עם 3% מהיקף השיחה אודות פרסומות ברשת.

תיקון 012 סמייל
 תיקון 012 סמייל