סגירת התיק נגד דורון קופמן סוללת את דרכו לנשיאות לשכת רו"ח

פרקליטות מיסוי וכלכלה סגרה את התיק נגד ‎קופמן - וזה הודיע כי כעת הוא רואה את עצמו כשיר להתמודד על תפקיד נשיא הלשכה, בעקבות פטירתו של יגאל גוזמן ‏‎ ■‎גורמים שונים מגששים לקראת הקמת לשכה אלטרנטיבית

התפתחות דרמטית במהלכים לבחירת נשיא ללשכת רואי החשבון בעקבות פטירתו הפתאומית של נשיא הלשכה, רו"ח יגאל גוזמן: פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לרו"ח דורון קופמן, שהתמודד בזמנו על נשיאות הלשכה ונחשד בעבירות מס, על סגירת התיק הפלילי נגדו.

קופמן, שהסיר לפני כשנה את מועמדותו לנשיאות בשל כוונת הפרקליטות להעמידו לדין, הודיע כי כעת הוא רואה עצמו כשיר להתמודדות.

החשדות כלפי קופמן, המיוצג על-ידי עו"ד איתן מעוז, נגעו לטיפול בענייני שומה עבור לקוחו, חבר הכנסת לשעבר מיכאל רצון. בשלהי השנה שעברה נערך לקופמן שימוע בפרקליטות, ובעקבותיו החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגדו. עם זאת, ככל הידוע יש תיק נוסף נגד קופמן, אף הוא נוגע לחשדות לכאורה לעבירות מס. קופמן הגיש בקשה לכופר, אך נענה בשלילה.

קופמן נחשב האדם המקורב ביותר לרו"ח עופר מנירב, שהתמודד בבחירות האחרונות לנשיאות הלשכה מול גוזמן לאחר שקופמן הסיר מועמדותו. כעת מנירב עומד בראש האופוזיציה בלשכה.

בעקבות פטירתו של גוזמן לפני כ-10 ימים, החלו להתנהל מגעים בין חברי ועד לשכת רואי החשבון באשר לזהות הנשיא הבא. בין היתר עלתה האפשרות כי ימונה רו"ח יזהר קנה, שאמנם נמנה עם מחנה מנירב, אך מקובל על שני המחנות. במקביל פעל מנירב לגיבוש רוב לבחירתו שלו. כעת, משהוסרה העננה מעל קופמן, סביר כי יתמודד על נשיאות הלשכה.

לשכה אלטרנטיבית

בתוך כך, נודע כי על רקע הקרע בין המחנות בלשכת רואי החשבון, גיששו גורמים שונים בלשכה אצל יו"ר פורום ה-CFO (סמנכ"לי כספים), נגה קינן, באשר לאפשרות הקמת לשכה אלטרנטיבית בשיתוף הפורום.

קינן אישרה כי הגיעו אליה פניות כאלה, ואולם לדבריה, היא סבורה כי יש מקום להפריד בין הארגון המייצג את רואי החשבון המבקרים לבין זה המאגד את סמנכ"לי הכספים.

"אני רואה צורך בכך שתהיה לשכה מקצועית חזקה שמייצרת את ה'אני מאמין' של אותם אנשים האמונים על ביקורת ועל ייעוץ", אמרה קינן. "במובן הזה, אף פעם פורום ה-CFO לא רוצה ולא צריך לבוא במקום הלשכה. האם צריכה לקום לשכה עצמאית אלטרנטיבית? יכול להיות שכן, יכול להיות שלא; מקומי לא שם".