רוג'רס ופאבר זורעים פחד: "השוק כבר הגיע לשיא; מכרו מניות"

נביאי הזעם של וול סטריט ממשיכים לנפק אזהרות למשקיעים ■ רוג'רס: רק פשיטת רגל של יוון יכולה לייצב את השווקים ולהרים את האירו

הירידות החדות אמש (ה') בוול סטריט היו "תיקון טבעי" לאחר הראלי שחוו שוקי המניות בשנה האחרונה; על המשקיעים למכור את החזקותיהם במניות כיוון שהשוק כבר הגיע לשיא בחודש שעבר. את הדברים האלה אומרים ג'ים רוג'רס ומארק פאבר, 2 מהמשקיעים הגדולים והידועים בעולם, בראיון לסוכנות בלומברג.

הדברים מגיעים לאחר שוול סטריט קרסה אמש בכמעט 10% אך תיקנה וסגרה בירידות של כ-3%. הנפילה הגיעה ככל הנראה בשל הזנת פקודות מסחר שגויות, אך רוג'רס ופאבר לא רואים זאת כך. לדבריהם, הירידות במניות הן בבחינת תיקון והן תימשכנה, שכן "השוק הקדים את עצמו" בראלי האחרון.

"השוק עלה מהר מדי והקדים את עצמו, והוא מוכן לתיקון בריא", אמר פאבר. "ירידה של 3-4% היא לא פאניקה. עדיין לא. ייתכן שהשוק הגיע לשיא בחודש אפריל ומכאן ואילך נראה ירידה משמעותית".

רוג'רס ופאבר ידועים כנביאי זעם בוול סטריט. רוג'רס עצמו הזהיר בשנה האחרונה מפני היווצרות בועה בשוק המניות האמריקני, ולמרות זאת השוק המשיך לעלות. בשבוע שעבר הוא הזהיר מפני קריסה בשוקי המניות והסחורות וטען כי רק הסחורות החקלאיות יעלו. פאבר מצידו ניפק השבוע אזהרה ברורה לשוק המניות הסיני וטען כי הוא יתרסק בהמשך השנה בשל בועת הנדל"ן בסין.

השניים לא נשמעים היום אחרת. רוג'רס מייעץ למשקיעים "להיות זהירים ולחתוך" את החזקותיהם במניות, וטוען כי לא צריך להיות שום ספק בכך. בהתייחסו למשבר החובות באירופה אמר רוג'רס, כי רק פשיטת רגל של יוון עשויה להרים את האירו ולייצב את השווקים.