ועדת השרים לבחינת שכר הבכירים תזמן מומחים בשוק ההון

ברשימה שהעבירה ח"כ שלי יחימוביץ' לוועדה, היא הדגישה כי אין מדובר במי שמצדדים דווקא בחוק שלה, אלא "בכאלה שנתנו דעתם לנושא ויכולים לשפוך עליו אור חדש, לרבות הפריה ברעיונות מעשיים חלופיים"

‎‎שורה של מומחים בשוק ההון יעידו בפני ועדת השרים לבדיקת שכר הבכירים, שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוועדה, שתקיים מחר (ב') את ישיבתה השנייה, הוקמה בעקבות הצעת החוק של ח"כ שלי יחימוביץ' וח"כ חיים כץ, להגבלת שכר הבכירים לפי 50 משכר העובד הזוטר באותה חברה. ‏

ברשימה שהעבירה ח"כ יחימוביץ' לוועדה, היא הדגישה כי אין מדובר במי שמצדדים דווקא בחוק שלה, אלא "בכאלה שנתנו דעתם לנושא ויכולים לשפוך עליו אור חדש, לרבות הפריה ברעיונות מעשיים חלופיים". בהתאם לבקשתה של יחימוביץ', יזומנו לישיבות הבאות בין השאר: פרופ' דניאל פרידמן, שר המשפטים לשעבר; פרופ' שמואל האוזר, מומחה לשוק ההון ודקאן הפקולטה למינהל, הקריה האקדמית אונו; אבנר סטפק, סגן יו"ר בית ההשקעות מיטב; ד"ר ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי; ירום אריאב, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר; פרופ' אבי בן-בסט, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ופרופסור בחוג לכלכלה של האוניברסיטה העברית בירושלים; מוזי ורטהיים, בעל השליטה בחברה המרכזית למשקאות קלים קוקה קולה ישראל, מבעלי השליטה בבנק מזרחי טפחות ויו"ר זכיינית ערוץ 2 - קשת ודן פרופר, יו"ר אסם.

יחימוביץ' מסרה עוד כי "בפגישה שלי עם הוועדה התרשמתי, לצערי, כי חלק מהמשתתפים דוחים כל רעיון של רגולציה מכל סוג שהוא, ולא רק את ההצעה הספציפית שהגשנו", והוסיפה "לפיכך ראוי שייחשפו למגוון ההצעות העולות לאחרונה בעקבות הצעת החוק, ולעמדתם של רבים וטובים שהפקרות שכר המנהלים אינה יכולה להימשך. אפשר לקבוע בזהירות כבר עכשיו כי מה שהיה לא יהיה עוד, וכי הצעת החוק יצרה סיטואציה חדשה שבה ברור לכל כי המצב חייב להשתנות, וכי לא ראוי, מוסרית וכלכלית כאחד - שישראל תככב במקום השני בעולם בשכר המנהלים המופקר המשולם על חשבונו של הציבור".