רה"מ נתניהו: נקפיא את הבנייה ברמת שלמה למשך שנתיים

שיחות הקרבה נפתחות עם אזהרה חריפה מצד האמריקנים: הבית הלבן פרסם הערב אזהרה לשני הצדדים לפיה מי שיסכל את השיחות יהיה האחראי הבלעדי לכשילון השיחות ■ נתניהו בתגובה מתחייב לעצור את הבנייה בשכונת רמת שלומה למשך שנתיים

שיחות קרבה תחת אזהרה: על רקע תחילת שיחות הקרבה שהחלו אחרי לחץ כבד מצד האמריקנים, הבית הלבן מפרסם הערב (א') אזהרה לישראלים ולפלסטינים מפני כישלון השיחות. על פי ההודעה, הצד שיסכל את השיחות, יהיה האחראי הבלעדי לכישלון השיחות.

בעקבות הדברים נראה שבצד הישראלי עושים מאמץ עילאי לשפר את האווירה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי הבנייה בשכונת רמת שלמה בירושלים תיפסק למשך השנתיים הקרובות. מדובר בצעד משמעותי מצדו של ראש הממשלה, שסירב להצהיר בעבר על הקפאת הבנייה בירושלים.

"אנחנו יכולים לומר כי שיחות הקרבה החלו, והאווירה חיובית", כך הצהיר מוקדם יותר היום מחזיק תיק המשא ומתן באש"ף סאיב עריקאת בפני העיתונאים ברמאללה. "אבו מאזן ישקיע כל מאמץ אפשרי על מנת להביא להצלחת השיחות", אמר עריקאת במסיבת עיתונאים שקיים בתום פגישת אבו מאזן-מיטשל בצהריים.

"השיחות תעסוקנה בכל סוגיות הסדר הקבע, לרבות הגבולות, ירושלים, הפליטים, ההתנחלויות וכן סוגיות המים והביטחון", אמר עריקאת והוסיף כי בארבעת החודשים הראשונים תתרכזנה השיחות בעיקר בגבולות ובביטחון - אולם "אין משמעות העניין שיתר הסוגיות תידחנה".

"שישראל תשתף פעולה"

לדברי עריקאת, ארצות הברית תפרסם מאוחר יותר היום הודעה מפורטת בנושא, והביע תקווה כי ממשלת ישראל "תשתף פעולה באופן חיובי עם המאמצים האמריקניים, על מנת להעניק הזדמנות לשלום ולמאמציו של הסנטור מיטשל".

הפלסטינים שבו והדגישו גם היום כי מצדם יושם דגש במשא ומתן על נושא ההתנחלויות. "ממשלת ישראל צריכה לבחור אם להמשיך בבניה בהתנחלויות או לתת הזדמנות לתהליך השלום. אי אפשר לשלב בין השניים", אמר עריקאת. "אבו מאזן וצוותו ינהלו את המשא ומתן מהצד הפלסטיני", הוסיף.