רציו קופצת 7% במחזור ער; ההערכות בשוק: תיכנס לת"א 100

עדכון המדדים הבא יתבצע ב-15 ליוני ■ רציו עתידה לדווח על תוצאות הסקרים הסייסמים של מבנה "לוויתן" עד סוף יוני ■ פעיל בשוק: "הסוחרים מתחילים להיערך לקראת עדכון המדדים ומעריכים כי רציו תיכלל במדד"

שותפות חיפושי הגז רציו מרכזת במסחר בבורסה היום (ד') עניין רב ומטפסת כ-7% במחזור מסחר ער. הסיבה המרכזית לעליות השערים הנאות שנרשמות בשעה זו טמונה ככל הנראה בהערכת הסוחרים כי יחידות ההשתפות של רציו בדרך לכניסה למדד ת"א 100.

נזכיר כי עדכון המדדים הבא יתבצע בחודש הבא, ב-15 ליוני. העדכון מתבצע תוך חישוב ממוצע שערי הנעילה בשבועיים שקודמים לעדכון עצמו. הדרישות על מנת להיכלל במדד ת"א 100 כוללות שווי אחזקות ציבור ברמה של 400 מיליון שקל לפחות והיקף אחזקות ציבור בשיעור של 25%.

אך במקרה של רציו , אליה וקוץ בה: על פי ההערכות בשוק, רציו עתידה לדווח על תוצאות הסקרים הסייסמים של מבנה "לוויתן" בתחילת יוני כלומר סמוך מאוד לתחילת תהליך המדידה לצורך חישובי השער טרם כניסה (או לא) למדד. רציו עצמה נסחרת היום בשווי שוק של כ-880 מיליון שקל כך שהיא עתידה לצלוח מבחן זה בקלות יחסית ואולם ברור למדי כי תוצאות שליליות של מבנה "לוויתן" יכולות להוריד את שער יחידות ההשתפות של רציו למחירים נמוכים, שימנעו ממנה להיכלל במדד היוקרתי. מנגד, תוצאות חיוביות צפויות להקפיץ מעלה את שער היחידות.

פעיל בשוק איתו שוחחנו העריך כי יחידות ההשתפות בדרך להיכלל במדד ת"א 100. "הסוחרים מתחילים להיערך לקראת עדכון המדדים ומעריכים כי רציו תיכלל במדד. לכן, טרם כניסה של סוחרים ומשקיעים 'פשוטים' יותר, הם מצטיידים ביחידות ההשתפות", אמר פעיל השוק. "עם זאת, לאור העדכון הצפוי של מבנה 'לוויתן', ברור כי הם צריכים להיות יצירתיים ולהגן על ההחזקה ביחידות כנגד ירידות שערים חדות, שצפוי שיתרחשו עם תוצאות המבנה יאכזבו את השוק", הוסיף.