תפוז: הכנסות שיא בזכות הגידול באינטרנט - 11.2 מיליון שקל

ההכנסות גדלו ב-8.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לשיא רבעוני של כ-11.2 מיליון שקל ■ הרווח הנקי עלה ב-48% לשיא של כ-1.1 מיליון שקל ■ צופה בהמשך השנה עלייה בפעילות בתחום התוכן הסלולרי

חברת תפוז אנשים בניהולו של דן חן פרסמה היום (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2010, בו צמחו הכנסות החברה ב-8.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לשיא רבעוני של כ-11.2 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של תפוז הסתכם ברבעון הראשון בכ-1.4 מיליון שקל, בדומה לרמתו ברבעון המקביל אשתקד. נציין כי בנטרול הפעילות המפסידה של בלוג טי.וי בחו"ל, צמח הרווח התפעולי ברבעון הראשון לכ-2.6 מיליון שקל.

בשורה התחתונה רשמה תפוז שיא רבעוני וסיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם רווח נקי של כ-1.1 מיליון שקל, עלייה של 48% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 24% לעומת הרווח עליו דיווחה החברה ברבעון הרביעי של 2009.

הונה העצמי של תפוז נכון ליום 31 במארס 2010 הסתכם בכ-24.9 מיליון שקל והיווה כ-68% מסך כל מאזן החברה. כמו כן, בקופת החברה היו מזומנים וניירות ערך סחירים בהיקף של כ-16.2 מיליון שקל.

נזכיר כי ברבעון הראשון של השנה השלימה תפוז את הטמעת הפעילויות של "דף הבית הראשון שלי" ושל חברת נטקראפט שנרכשו על-ידה.

הכנסות החברה נובעות כיום בעיקר מפעילות בתחום האינטרנט ומתחום התוכן הסלולרי. הכנסות החברה בתחום האינטרנט הסתכמו ברבעון הראשון של השנה לסך של כ-5.6 מיליון שקל, גידול של כ-23% לעומת כ-4.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה מפעילה את אתר תפוז, שהוא אתר הקהילות ותוכן הגולשים הגדול בישראל, וכן את אתר Flix, אחד מאתרי הווידיאו הפופולריים בישראל. הגידול בהכנסות החברה בתחום במהלך הרבעון נבע כתוצאה מרכישת הפעילויות החדשות, מגידול במכירת מוצרי פרסום באתרי החברה ומגידול בהכנסות מפרויקטים.

הכנסות החברה מתחום התוכן הסלולרי הסתכמו ברבעון הראשון של השנה בכ-5.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. הירידה בהכנסות נובעת כתוצאה מעדכון התעריפים ושינויים במודלי ההתחשבנות אשר נעשו על-ידי המפעילים הסלולריים.

בחודשים האחרונים החלה החברה לפתח מוצרי ושירותי תוכן סלולריים נוספים במגוון פלטפורמות סלולריות, שהפצתם אינה תלויה במפעילים הסלולריים. החברה מאמינה כי ההשקעה בפיתוח מוצרים אלה תישא פירות בהמשך השנה.

בהקשר זה יצויין כי בדו"חותיה השנתיים ציינה החברה כי היא צופה השפעה חיובית במהלך השנה על הפעילות בתחום, כתוצאה מהעלייה הצפויה בחדירה של מכשירי טלפון מתקדמים דוגמת ה-iPhone והאנדרואיד, שהוכנסו לאחרונה על-ידי מפעילי הסלולר לשוק הישראלי ומגדילים את השימושים בתוכן סלולרי.

דן חן, מנכ"ל תפוז, אמר היום: "תפוז סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם הכנסות שיא, וזאת הודות לעלייה בהכנסות מתחום האינטרנט, שהושגה על אף התחרות המתגברת בתחום זה. כמו כן, ברבעון הראשון הטמענו בצורה מלאה את הפעילויות שרכשנו - אתר 'דף הבית הראשון שלי' וחברת נטקראפט. פעילויות אלה סינרגטיות מאד למכלול הפעילויות של תפוז, הן מהוות חלק ממנועי הצמיחה העתידיים של החברה, ובזכותן קלטנו לשורותינו עובדים איכותיים שכבר תורמים מהידע ומהנסיון שצברו לטובת פיתוח פעילותה של תפוז כקבוצה. אנו שמחים כי אתר תפוז ממשיך לצבור תאוצה ולחזק את מעמדו בקרב האתרים המובילים בישראל".