כור כבר מופסדת 640 מיליון שקל "על הנייר" בקרדיט סוויס

קרדיט סוויס נפלה ב-4% בסופ"ש והשלימה צניחה של 18% בחודש האחרון ■ כור, שהשקיעה 6.7 מיליארד שקל בקרדיט סוויס, נופלת היום ב-5% ■ כור לא רכשה מניות קרדיט סוויס מפברואר

אחת ההשלכות הבולטות של משבר החובות באירופה הינה ירידות שערים חדות במניות הבנקים האירופיים, ובכללם במניית קרדיט סוויס , הבנק השווייצרי בו מושקעת כור בסכום של 6.67 מיליארד שקל. כור , שלא מכרה או רכשה מניות קרדיט סוויס מתחילת פברואר, מופסדת כבר "על הנייר" בסכום של כ-640 מיליון שקל אחרי חלוקת הדיבידנד הצפויה בגין רווחי הרבעון הראשון 2010.

כור, מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, החלה כזכור את השקעה בקרדיט סוויס באמצע 2008. מאז היא רשמה רווח עתק של 3.2 מיליארד שקל בעקבות "סיבובים" על המניה שכללו רכישות בשערים נמוכים אל תוך החרפת משבר האשראי, ומכירות מניות בשערים גבוהים יותר עם ההתאוששות בשווקים.

אך ברבעונים האחרונים החלו הרווחים להצטמק. כור רשמה ברבעון הרביעי של 2009 רווח של 150 מיליון שקל ולפי הדיווח העדכני ביותר של החברה מה-9 בפברואר (אז היא הודיעה על הרכישה האחרונה של מניות קרדיט סוויס), הרווח ברבעון הראשון של 2010 צפוי להסתכם ב-14 מיליון שקל בלבד.

כעת, כאמור, עם ההידרדרות במניית קרדיט סוויס, כור מופסדת "על הנייר" בסכום של כ-640 מיליון שקל. לכך יש להוסיף גם שינויים בשערי המט"ח, שכן הפרנק השוויצרי נפל מול השקל ב-3.7% מהדיווח האחרון של כור, מה שעלול להביא את ההפסד הכולל עד כה של כור לכמיליארד שקל.

מניית קרדיט סוויס נפלה ב-17.5% מאז ה-15 באפריל, כאשר ביום ו' היא איבדה כ-4% בשל הירידות החדות בשווקים. כור מחזיקה ב-3.12% ממניות קרדיט סוויס ובשלב זה בחברה לא מוכרים את המניות בהפסד.

ההשקעה בקרדיט סוויס מהותית ביותר לכור, והיא מהווה כ-55% מהשווי הנכסי הנקי (NAV) של החברה. לכן, הקורלציה בין התנהגות מניות כור וקרדיט סוויס הינה גבוהה; כך, למשל, כור עצמה ירדה בכ-22% מאז ה-15 באפריל, בעוד קרדיט סוויס כאמור ירדה ב-17.5%.

נציין כי גם הדיבידנד שחולק לפני כחודש השפיע על שער המניה. ב-14 במארס הודיעה החברה כי תחלק דיבידנד בהיקף כ-270 מיליון שקל. המועד הקובע היה ב-25 במארס ותשלום הדיבידנד בוצע ב-13 באפריל. לאחר חלוקת הדיבידנד נותרו רווחי החברה על 1.340 מיליארד שקל.