אחרי שבוע: עו"ד ראב"ד מתפטר מבוררות הרכבת הקלה בירושלים

זאת לאחר שהחשכ"ל שוקי אורן קבע כי הוא מצוי בניגוד עניינים ■ התפטרותו של עו"ד יורם ראב"ד היא ההתפטרות השנייה בתוך שבועיים של בורר בבוררות הרכבת הקלה בירושלים ■ ראב"ד החליף בתפקיד את עו"ד רם כספי

שבוע בלבד לאחר שמונה כבורר מטעם סיטי פס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, מתפטר עו"ד יורם ראב"ד מתפקידו. זאת, לאחר שהחשב הכללי שוקי אורן קבע כי הוא מצוי בניגוד עניינים - כך נודע ל"גלובס".

התפטרותו של ראב"ד היא ההתפטרות השנייה בתוך שבועיים של בורר בבוררות הרכבת הקלה בירושלים. ראב"ד החליף בתפקיד את עו"ד רם כספי, שהחליט להתפטר לאחר שבלוגר חשף ניגוד עניינים לכאורה בו היה נתון - ייצוג חברת הראל השותפה בסיטי פס.

אורן סבר כי יש חשש לניגוד עניינים בתפקודו של ראב"ד כבורר, מאחר שמשרדו - ראב"ד, מגריזו, בנקל - מייצג את חברת נת"ע, שפרסמה את פרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב.

בעיות דומות בתל-אביב

בוררות הרכבת הקלה בירושלים עוסקת במחלוקות בין המדינה לבין סיטי פס, בעיקר סביב לוחות הזמנים של ביצוע הפרויקט. בנוסף, המדינה דורשת לאשר לה לעכב תשלום נוסף בסך של 32.5 מיליון שקל מתוך מענק של 150 מיליון שקל שהיא אמורה להעביר לסיטי פס.

לדעת אורן, סביב פרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב עשויות להתעורר סוגיות דומות: נת"ע אמורה בימים אלה להחליט אם להאריך או לבטל את הזיכיון של זכיינית הרכבת הקלה בתל-אביב, שהיא קבוצת MTS, הכוללת בין היתר את אפריקה ישראל וסימנס. הקבוצה נקלעה כעת לבעיות מימון, ועל רקע זה צפויה להתקבל החלטה אם להאריך לה את הזיכיון.

אורן סובר כי על רקע התרחשות זו, ראב"ד לכאורה נתון בניגוד עניינים. אם נת"ע תחליט על ביטול הזיכיון, ייווצר סכסוך בין נת"ע לזכיינית. במקרה כזה ראב"ד מייצג בסכסוך אחד את המדינה (נת"ע בתל-אביב), ובסכסוך שני את הזכיינית (סיטי פס בירושלים) מול המדינה. פרט לכך, עלולות להיווצר מחלוקות דומות וסוגיות חופפות.

השופט בדימוס בועז אוקון משמש כבורר מטעם המדינה בבוררות הרכבת הקלה בירושלים. הבורר המכריע הוא נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר.

ראב"ד מסר בתגובה: "מאחר שהחשכ"ל סבר כי יש ניגוד עניינים בין היותי בורר לבין ייצוג נת"ע בפרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב, ומאחר שהייצוג של נת"ע קדם למינויי כבורר בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, החלטתי להתפטר מתפקידי".