זה שוב קורה: הנוסטרו של גולדמן מרוויח - הלקוחות מפסידים

בכל אחד מימי המסחר ברבעון האחרון הרוויחו הסוחרים של גולדמן זאקס ■ 7 מתוך 9 ההמלצות המובילות של האנליסטים של גולדמן זאקס השנה הובילו להפסדים למשקיעים לפיהן

בנק ההשקעות גולדמן זאקס רשם במהלך הרבעון האחרון במשך כל אחד מימי המסחר רווחים בחשבונות הנוסטרו של עצמו. עם זאת, ביצועיהם של לקוחות הבנק אשר עקבו אחר המלצות ההשקעה שהגיעו אליהם מכלכלני הבנק, היו חלשים בהרבה, 7 מתוך 9 ההמלצות המובילות של בנק ההשקעות ל-2010 הובילו להפסדים לאלו שאימצו אותן. כך על פי נתונים שנאספו על ידי בלומברג מדו"ח של החברה שנשלח אתמול.

הלקוחות שהשתמשו בטיפים הפסידו 14% על רכישת הזלוטי הפולני כנגד הין היפני, הפסידו 9.4% על ההמלצה לרכישת מניות סיניות בהונג קונג והפסידו 9.8% על ההמלצה לרכוש את הליש"ט הבריטית כנגד הדולר הניו זילנדי.

גולדמן זאקס עומדת היום בעיצומה של חקירה של הרגולטורים בארה"ב אשר מאשימים את החברה בהטעיית משקיעים בהקשר להשקעות בני"ע מגובי משכנתאות, והחברה נאבקת על מנת להבהיר עד כמה קשה לאנליסטים לצפות את התנועות בשוק, על רקע התרחבות הגירעונות התקציביים, שבריריות ההתאוששות הכלכלית בעולם והקשחת הרגולציה הפיננסית, כל אלה מובילים לעלייה בתנודתיות.

"השוק הדובי בסין הוביל את גולדמן זאקס לרשום רווחי מסחר בכך שהסוחרים של גולדמן זאקס שפעלו כברוקרים בעבור הלקוחות והצליחו לרשום רווחים מהפערים שנוצרו בין שערי הקניה והמכירה" אמר גארי כהן, נשיא החברה וה-COO של החברה לפני שבוע בניו יורק.

המלצות המסחר ללקוחות של גולדמן זאקס מופצים על ידי חטיבת המחקר הכלכלי לשווקים הגלובליים של החברה, אשר עוקבת ומפרסמת את הביצועים על בסיס יומי. תקופת הזמן לאותן המלצות הינה ל-12 חודשים, כאשר הביצועים השנה הפוכים לביצועים שהציגה החברה לשנת 2009, אז 9 מתוך 11 ההמלצות של גולדמן זאקס הובילו לרווחיות. המשקיעים רשמו רווח של 22% מהחזקותיהם במניות סיניות ו-12% מרכישת הליש"ט הבריטית, כך דווח ע"י החברה ב-1 בדצמבר.