מירלנד חזרה לרווחיות ונהנתה משובה של רוסיה למסלול צמיחה

רווחי חברת הנדל"ן המניב הפועלת ברוסיה הסתכמו בכ-5.6 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת ההפסד של כ-4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ■ בנוסף דיווחה על מכירת אחד הפרויקטים במוסקבה בתמורה ל-20 מיליון דולר

חברת הנדל"ן המניב, מירלנד שבשליטת איש העסקים אליעזר פישמן, דיווחה היום (ה') כי עברה לרווחיות ברבעון הראשון של 2010. רווחיה הסתכמו בכ-5.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2010, לעומת ההפסד של כ-4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף דיווחה החברה על מכירת אחד הפרויקטים שלה במוסקבה בתמורה ל-20 מיליון דולר והיא צפויה לרשום רווח של 3 מיליון דולר בגין מכירה זו ברבעון השני של השנה.

סך הכנסות החברה מהשכרה וניהול נכסים בתקופת הדו"ח הסתכמו לסך של כ-4.5 מיליון דולר בהשוואה לסך של כ-4.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-7% הנובע לדברי החברה מעליה בשטחים המושכרים והתייצבות במחירי השכירות.

במקביל המשיכה חברה לצמצם באופן ניכר הוצאות הנהלה וכלליות שהסתכמו לסך של כ-3.6 מיליון דולר לעומת 4.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-14% בנוסף לירידה של כ- 26% במהלך שנת 2009.

סך המאזן של החברה ליום 31 במרס 2010 הסתכם בכ-641.4 מיליון דולר, לעומת כ-616.1 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2009. הונה העצמי של החברה הסתכם לסך של כ-336.6 מיליון דולר(גידול מרשים של כ- 17.4 מיליון דולר ברבעון) ומהווה 52% מהמאזן.

החברה מדווחת על ההתקדמות ניכרת בהשכרת שטחי המסחר במרכז המסחרי בסראטוב, אשר פתיחתו לציבור צפויה במהלך הרבעון השני של השנה וכן על התקדמות בבניית ומכירת בתים בשלב הראשון של פרויקט Western Residence בפאתי מוסקבה.

בנוסף, מדווחת החברה כי ביום 17 במאי, 2010 התקשרה בהסכם למכירת החזקותיה (50%) בחברת Techagrocom המחזיקה בשטח מקרקעין בפאתי מוסקבה. החברה צפויה לקבל בגין עסקת המכירה סך של כ-20 מליון דולר. כתוצאה מהמכירה צופה החברה כי ינבע לה רווח בסך של כ-3 מליון דולר שייכלל בתוצאות הרבעון השני של שנת 2010.

משה מורג, מנכ"ל מירלנד אמר היום עם פרסום הדו"ח הכספי:" החברה נהנתה במהלך הרבעון מחזרתה של רוסיה למסלול צמיחה וכן מצעדי ההתיעלות והחסכון שננקטו על ידה במהלך שנת 2009,כמתחייב מהאקלים הכלכלי ומהסביבה העסקית.

"הנתונים המאקרו כלכליים ברוסיה, מצביעים על שיפור ניכר בחלק מהאינדיקטורים הכלכליים,מגמה אשר החלה לקראת סוף 2009 . שוק הנדלן מפנים בהדרגה שינויים חיוביים אלו ואנו מעריכים ,כי הדבר יבוא לידי ביטוי בגידול בביקושים במהלך שנת 2010 ,הן בסקטור המסחרי והן בסקטור המגורים.

"מירלנד תמשיך להתאים פעילותה למציאות המאקרו כלכלית בשוק הרוסי ,תפעל להשלמת פרויקטים הנמצאים בשלבי בנייה מתקדמים ולתחילת בנוי של פרויקטים הנמצאים בשלבי תכנון ,כמו גם תדע לנצל הזדמנויות עסקיות למימוש מוצלח של נכסי מקרקעין ,אשר יתרמו לחיזוק איתנותה הפיננסית וליכולתה ליזום בנייה וכניסה לפרויקטים חדשים. נפעל להרחבה ולגיוון של מקורות הממון,לשיפור תזרים המזומנים ולהעלאת שווי נכסי החברה ".

**אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"**