ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום א' בהעלאת שכר המינימום

הוועדה תדון בהצעת החוק להעלאת שכר המינימום באופן הדרגתי ל-4,600 שקל ■ שכר המינימום עומד כיום על 3,850 שקל והצעת החוק של ח"כ עמיר פרץ מבקשת להעלותו בשלוש פעימות

ועדת שרים לענייני חקיקה תדון ביום א' הקרוב בהצעת החוק להעלאת שכר המינימום באופן הדרגתי ל-4,600 שקל. שכר המינימום עומד כיום על 3,850 שקל והצעת החוק של ח"כ עמיר פרץ מבקשת להעלותו בשלוש פעימות: שלושה חודשים לאחר כניסת החוק לתוקף צפוי לעלות הסכום ל-4,100 שקל, לאחר תשעה חודשים יעלה ל-4,350 שקל, ולאחר 15 חודשים יגיע ל-4,600 שקל. בסביבתו של פרץ אומרים כי תמיכת מפלגת העבודה בקידום ההצעה מובטחת, אולם נוכח התנגדות האוצר, תמיכת הממשלה בהצעה מוטלת בספק. באוצר טוענים כי מודל מס הכנסה שלילי הוא הכלי הנכון להתמודדות עם השכר הנמוך במשק.

לדברי פרץ: "בניגוד לתחזיות האימה, שתיארו את עליות שכר המינימום כמהלך שייצור משבר כלכלי ויגביל את מספר המובטלים, התרחש בדיוק ההיפך: העלאת שכר המינימום הגדילה את הפעילות במשק ויצרה מקומות עבודה. זאת כי כל שקל נוסף לעובדי שכר מינימום הולך ישירות לצריכה ולפעילות במשק הישראלי, בניגוד לעשירי הארץ שחלק גדול מצריכתם אינו בישראל". לדבריו, "הצעת חוק שכר המינימום מבקשת לקיים את החובה הבסיסית ולאפשר לעובדים במדינת ישראל להתפרנס בכבוד. עלינו למחוק את החרפה והמראה של אנשים העובדים ביום ונזקקים לעמותות צדקה בערב".