יעקב פרי מוריד רף: יהיה זכאי לבונוס ממגל כל עוד היא מרוויחה

זאת בניגוד מצב הנוכחי בו הוא זכאי לבונוס רק במקרה שבו רווחי החברה גבוהים מ-3 מיליון דולר

"למנהלים טובים צריך לשלם טוב", טען יעקב פרי, יו"ר בנק מזרחי טפחות, עם הצגת דו"חות הבנק לשנת 2009, לפני כחודשיים. פרי התייחס אז לשכרו של מנכ"ל הבנק, אלי יונס (שנהנה משכר של 18.6 מיליון שקל) אך לא מן הנמנע שהוא רמז גם לשכר שלו עצמו.

כיו"ר מזרחי טפחות גרף פרי אשתקד שכר בעלות של 2.2 מיליון שקל בגין 60% משרה, אך, כידוע, הוא מכהן במקביל גם במשרה חלקית נוספת, כיו"ר מגל מערכות (סימול MAGS). והעובדה שהחברה הזאת לא רשמה רווח נקי בשנתיים האחרונות, לא מונעת ממנו ליהנות גם כאן מתגמול נאה. גם כאן מועסק פרי - שמכהן כדירקטור במגל מאז 2002, ומונה ליו"ר החברה בינואר 2008 - במשרה חלקית של 50%-60%, ומשנת 2008 הוא זכאי לשכר חודשי של 50 אלף שקל ולבונוס שנתי של 5% מרווחי החברה לפני מס, עד לסכום של 500 אלף דולר בשנה. זאת כל עוד הרווח השנתי לפני מס (בנטרול רווחי או הפסדי הון) עולה על 3 מיליון דולר.

לצערו של פרי (וגם של המשקיעים במניות מגל), בשנתיים בהן הוא מכהן כיו"ר לא הצליחה החברה לרשום רווח לפני מס, ובטח שלא בסכום שעולה על 3 מיליון דולר. זו כנראה הסיבה לכינוס אסיפת בעלי מניות החברה, ב-23 ביוני, במשרדי מגל ביהוד, שם הם יתבקשו לאשר שינוי במנגנון המענק של פרי. על הפרק יעמוד תיקון רטרואקטיבי, החל מינואר 2010, לחבילת התגמולים שלו, לאחר שהתיקון אושר בוועדת הביקורת ובדירקטוריון החברה.

לפי התיקון, יהיה פרי בן ה-66 זכאי ל-5% מרווחי החברה לפני מס עד לסך של 500 אלף דולר, ללא סף מינימלי לרווחי החברה.

בעלי המניות מתבקשים לאשר לפרי גם הטבות נוספות: רכב מנהלים, טלפון נייד, מנוי לעיתון יומי והחזרי הוצאות תקשורת עד לסכום של 1,000 שקל בחודש. אולם מגל לא תצטרך לספק לפרי את ההטבות הללו כל עוד הוא מקבל הטבות דומות ממעסיק אחר שלו, ומגל מציינת שנכון להיום הוא מקבל רכב, עיתון יומי והחזר של 60% מהוצאות התקשורת שלו ממעסיק אחר (ככל הנראה, מזרחי טפחות). מכאן, שלמעשה, מגל תצטרך לספק לפרי את ההטבות הללו אם וכאשר הוא יפסיק את עבודתו אצל אותו מעסיק.

הצעות נוספות שיעמדו להצבעה באסיפה הן מינוי מחודש של דירקטורים שכהונתם מסתיימת ב-2011, ובהם פרי ויעקב אבן-עזרא, לשעבר מנכ"ל מגל, וכן בחירה של שני דירקטורים חיצוניים. כמו כן יתבקשו בעלי המניות לאשר את העבודה עם משרד רואי החשבון קוסט פורר גבאי & קסירר, שבשנת 2009 מגל שילמה לו 570 אלף דולר על שירותיו. מגל נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 34 מיליון דולר.