הפדיונות גוברים: כ-170 מיליון שקל יצאו מהקרנות המנייתיות בשבוע

בסיכום שבועי רשמה תעשיית הקרנות פדיונות של כ-100 מיליון שקל - אך בנטרול הקרנות הכספיות שגייסו כ-300 מיליון שקל, רשמו הקרנות המסורתיות פדיונות של כ-400 מיליון שקל

שבוע מסחר מקוצר בן 3 ימי מסחר בלבד, בצילו של חג השבועות, לא שיפר את ביצועי תעשיית קרנות הנאמנות, שרושמת שבוע נוסף של פדיונות בהובלת הקרנות המסורתיות, להן זהו השבוע הרביעי ברציפות של פדיונות. כך מוסר היום רוני אפטר, מנהל קשרי יועצים בבית ההשקעות מיטב.

בסיכום שבועי רשמה תעשיית הקרנות פדיונות של כ-100 מיליון שקל, אך בנטרול הקרנות הכספיות שגייסו כ-300 מיליון שקל, רשמו הקרנות המסורתיות פדיונות של כ-400 מיליון שקל, או קצב פדיון יומי של כ-120 מיליון שקל, זאת לעומת קצב פדיונות של כ-90 מיליון שקל בשבוע הקודם לו.

בסיכום שבועי, רשמו הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) פדיונות גבוהים של כ-170 מיליון שקל, שוב בהובלת הקרנות המתמחות במניות בישראל שרשמו יציאת כספים של כ-100 מיליון שקל. עליית מדרגה נרשמה בקרנות הגמישות, שרשמו את השבוע הגרוע ביותר מאז מרץ 2009, ופדו לא פחות מכ-50 מיליון שקל. בקרנות המתמחות במניות בחו"ל נרשמו פדיונות קלים יותר של כ-20 מיליון שקל.

באפיק הקונצרני נרשמו בשבוע שעבר ירידות שערים קלות: מדד אג"ח קונצרני כללי ירד בכ-0.2%, מדד תל-בונד 40 התממש בכ-0.6%, כאשר אגרות החוב המדורגות גבוה רשמו חוזקה יחסית, בהובלת מדד התל-בונד 20 שסיים את השבוע ללא שינוי. בסיכום שבועי רשמו קרנות אג"ח חברות וכללי פדיונות של כ-330 מיליון שקל, פדיונות יחסית קלים לאווירה השלילית שליוותה את ציבור המשקיעים בשבועות האחרונים, כך שנראה כי הם עדיין ממתינים לראות כיצד הדברים מתפתחים ואינם מקבלים החלטות מהבטן.

הקרנות השקליות רשמו פדיונות קלים ביותר של כ-20 מיליון שקל ואילו קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו כניסת כספים של כ-30 מיליון שקל. נראה כי בתוך הקטגוריות עצמן ישנה שונות גבוהה כאשר כסף יוצא מקרנות אג"ח מדינה וקרנות שקליות בעלות חשיפה למניות ונכנס לקרנות המתמחות באג"ח ממשלתי, שקלי קצר או צמוד מדד בינוני-ארוך, ללא חשיפה מנייתית.

הקרנות הכספיות אינן עוצרות ורושמות גיוס נוסף של כ-300 מיליון שקל בשבוע החולף. מדובר על הגיוס השבועי ה-7 ברציפות, ונראה כי הגיוסים ימשכו כל עוד מפלס הפחד ואי-הוודאות ימשיכו ללוות את שוקי המניות העצבניים. מתחילת החודש, הספיקו הקרנות הכספיות לגייס לא פחות מכ-1.9 מיליארד שקל או קצב גיוס יומי של כ-150 מיליון שקל.

גיוס חריג של כ-120 מיליון שקל נרשם בקרנות אגד חוץ, רובו המכריע גויס ביום חמישי האחרון וכנראה מדובר על פעילות ממוקדת וחד-פעמית באחת מקרנות אגד החוץ.

עוד מציינים במיטב כי מתחילת החודש קטנו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-900 מיליון שקל. עם זאת, הקרנות המסורתיות פדו סכום ניכר של 1.77 מיליארד שקל בתוך 13 ימי מסחר. תעשיית הקרנות מנהלת נכון ליום חמישי כ-139.8 מיליארד שקל.