הלשכה לא תדון בעבירות משמעת של עו"ד שמונה לשופט

מנהל בתיהמ"ש, משה גל, טוען כי ללשכת עוה"ד אין סמכות לדון בתלונה על שופט בנוגע למעשים שבוצעו טרם מינויו

מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, "מגונן" על שופט שלום שמונה לכהונת שיפוט לפני חודשים אחדים, אשר הוגשה נגדו תלונה משמעתית ללשכת עורכי הדין בנוגע לעבירות משמעת שביצע לכאורה בטרם מינויו לשופט.

במכתב ששיגרה לשכת מנהל בתי המשפט ונחשף לראשונה ב"גלובס", טוען גל כי ללשכת עורכי הדין אין סמכות לדון בתלונה על שופט בנוגע למעשים שבוצעו טרם מינויו.

"לא מחוייב להשיב"

השופט המדובר הוא אריאל ברגנר, המכהן כשופט בית משפט השלום באשדוד. לקוחה ששכרה בעבר את שירותיו הגישה נגדו תלונה לוועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, בטענה כי משסירבה לשלם במזומן - הוא סירב להעביר לידיה את החומר המשפטי.

יו"ר ועדת האתיקה, עו"ד אפרים נוה, העביר את התלונה לתגובתו של ברגנר, אלא שזה מונה בינתיים למשרת שופט.

מלשכתו של גל נשלח מכתב ללשכת עורכי הדין, ובו נטען כי "מאחר שהשופט ברגנר מונה לאחרונה לכהונת שופט בבית משפט השלום באשדוד, פקעה סמכותה של הלשכה לדון בעניינו, והוא איננו מחוייב להשיב לפנייתכם".

עם זאת, עוזרו של מנהל בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, סירב לציין איזה פורום כן ידון בתלונה. ככל הידוע, התלונה נגד ברגנר אף לא עמדה לנגד עיני חברי הוועדה לבחירת שופטים בעת שבחרו אותו לכהונת שיפוט.

בשבוע שעבר פנה יו"ר ועדת האתיקה למנהל בתי המשפט בדרישה שיודיע באיזה פורום תידון התלונה נגד ברגנר. "נראה לנו כי למערכת צריך להיות עניין לבדוק את מי שהתמנה לשופט".

מכתב התלונה נגד ברגנר הועבר גם לשר המשפטים, יעקב נאמן, ולנציב התלונות על שופטים, אליעזר גולדברג.

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה כי "נכון למועד זה לא הוגשה להנהלת בתי המשפט תלונה באופן פורמלי. לפיכך לא נעשה דבר לבירור התלונה. ככל שתוגש תלונה כאמור היא תתברר בהליכים המקובלים. לטענת השופט מדובר בתלונה חסרת שחר".

דוברת הנהלת בתי המשפט אישרה כי "פרטי התלונה והממצאים ככל שהיו בעקבותיה, אם בכלל, לא עמדו לנגד עיני חברי הוועדה לבחירת שופטים".