כלל ביטוח קונה מכלכלית 50% מבניינים בירושלים ב-120 מיליון שקל

מדובר בשני בנייני משרדים המושכרים למשרדי ממשלה ■ כלכלית ירושלים תרשום רווח הון של 5.5 מיליון שקל בעקבות העסקה

חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים מוכרת לכלל ביטוח מחצית מזכויותיה בשני בנייני משרדים בירושלים תמורת 120.5 מיליון שקל. כך הודיעה היום (ב') החברה בדיווח לבורסה. מדובר בשני בנייני משרדים בהיקף של 23 אלף מ"ר עם חניות תת-קרקעיות, אשר מושכרים ברובם למשרדי ממשלה.

"בנייני כלכלית ירושלים" ממוקמים ברחוב כנפי נשרים בירושלים ודמי השכירות השנתיים מהם מסתכמים ב-20 מיליון שקל. עסקה זו ממחישה גם היא את אסטרטגית חברות הביטוח הגדולות להתרחבות בשוק הנדל"ן בישראל ובחו"ל. העסקה הנוכחית בוצע על ידי כנף, זרוע ההשקעות של כלל ביטוח. מנכ"ל כנף הוא רועי יקיר וכלכלית ירושלים נמצאת בשליטת איש העסקים אליעזר פישמן.

החברות סיכמו ביניהן כי כלכלית תספק לכלל ביטוח הבטחת תשואה של 6.75% לשנה, צמוד למדד, על עלות ההשקעה של כלל בפרויקט, למשך 5 שנים. התשואה היום הינה ממילא 8% בשנה על תמורת הרכישה.

"מימוש הנכסים בירושלים הוא חלק מאסטרטגית הפעולה של החברה ליצירת תזרים חיובי בפעילותה", אמר מנכ"ל כלכלית ירושלים עודד שמיר. כלכלית ירושלים מתכוונת להעמיד לבנקים 45 מיליון שקל כפירעון חלקי של הלוואה שלה לבנקים, כך שהתזרים הצפוי לה מהעסקה הינו 75.5 מיליון שקל.

הבניינים רשומים בספרים של כלכלית ירושלים לפי שווי של 115 מיליון שקל, מתחת לסכום הרכישה, כך שהחברה תרשום בדו"חות הכספיים שלה רווח הון של 5.5 מיליון שקל.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"