פישר: "חשוב שניכנס במצב טוב לקראת משבר ביטחוני"

שר האוצר שטייניץ: "לפני שעה אישרה כנסת ישראל ברוב קולות את הכלל הפיסקאלי החדש. מדובר במהלך שיתן יציבות כלכלית למדינה גם בזמן משבר"

"לפני שעה אישרה כנסת ישראל ברוב קולות את הכלל הפיסקאלי החדש. מדובר במהלך שיתן יציבות כלכלית למדינה גם בזמן משבר", כך אמר הבוקר שר האוצר יובל שטייניץ, בפתח הישיבה הראשונה של פורום כלכלי-לאומי לשעת חירום בראשותו.

עוד הוסיף שר האוצר כי בשבוע שעבר התבשרנו שהמשק הישראלי זכה במקום הראשון בדירוג המודד את יכולת ההתמודדות עם משברים והפורום שהוקם היום יבטיח את מקומו של ישראל בדירוג גם בעתיד. "הפורום הזה מבטא שת''פ בין הגורמים הקיים גם בשיגרה וגם בעת משבר" ציין שטייניץ.

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר הוסיף כי "יש חשיבות להתכוננות" ואמר כי "כמו שנכנסנו מוכנים ובמצב טוב למשבר הפיננסי חשוב שנהיה בכזה מצב לקראת משבר ביטחוני אם יקרה". לדבריו, חשוב כי במצב אמת כלל הגורמים יהיו מתואמים אך יחד עם זאת "שכל אחד ינהל את העבודה במוסד עליו הוא אחראי".

הפורום מתקיים במסגרת תרגיל החירום הלאומי "נקודת מפנה 4", וידון בהיבטים הכלכליים של תרחישי התרגיל בפורום ישתתפו בין היתר, סגן שר האוצר, יצחק כהן; יו"ר ההסתדרות, עופר עייני; יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל; מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני; מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי; ראשי האגפים במשרד האוצר, יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' זוהר גושן; נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש; יו"ר איגוד הבנקים, יאיר סרוסי; מנכ"לית הבורסה לניירות ערך, אסתר לבנון ונציג המוסדיים שי טלמון.